Hoe sluit ik een programma op Windows 8? Ik zie nergens een kruisje.

De vraag is in het verleden ook al gesteld maar het antwoord dat toen gegeven is (AltF4 gebruiken) daar heb ik niets aan. Misschien kan iemand inmiddels een ander antwoord geven?

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik bedoel dus hoe ik een programma afsluit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Alt f4 kan je altijd mee afsluiten, maar veel apps met name zijn niet gemaakt om afsluiten als wisselt naar een andere app sluiten die zich zelf af
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je jouw muis naar bovenkant van de venster verplaatst (zonder te klikken) zie je de wijzer waarschijnlijk wel veranderen. Klik en beweeg het zo ver mogelijk tot aan de rand beneden toe, laat het los en is de venster afgesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt het over het sluiten van Windows 8 apps. In principe hoef je die niet te sluiten, ze sluiten zich na bepaalde tijd vanzelf. Als je ze toch zelf wilt sluiten kun je met de muis naar links bovenin het scherm bewegen, dan zie je de geopende apps staan, en rechts klikken op de het miniatuur en klik op sluiten.
Tweede mogelijkheid zoals boven beschreven: in de geopende app de muis naar boven bewegen, de cursor verandert in een handje, dan met links ingedrukte muis de app naar beneden bewegen.