Wat te doen er als het besturingssysteem Android op een tablet in de soep draait ?

Kan een tablet besturing in de soep draaien of vast lopen zoals op een gewone PC ?
Is dan Android opnieuw te instaleren en hoe of wat is dit te doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Yep, een tablet is gewoon een stukje hardware wat draait op Android of IOS of Windows en met alle drie kan het wel eens gebeuren dat er iets mis gaat.

Wat te doen als het gebeurt.............
Als eerste....geen paniek.
Als tweede, uitschakelen, even diep ademhalen en weer aanzetten.
Geen soelaas?
Kijk dan eens op welke app hij vastloopt, vaak is het dat een app vastloopt ipv Android.
Heb je de boosdoener, dan kan je die gewoon verwijderen.

Blijven de problemen aanhouden, tja dan rest er niets anders dan een backup te maken van al wat je lief is en dan drastischer maatregels treffen.
Een factory reset, hoe dat gaat dat is per tablet of fabrikant weer anders.
Zie handleiding ;-)
Daarna heeft u weer een nieuw en fris en fruitig systeem.

Even een korte uitleg in het jip en janneke's
Androidtablets hebben net laptops een verborgen herstelpartitie.
Dit heet natuurlijk anders en qua structuur natuurlijk ook, maar ik trek het hier even in vergelijk met een windowslaptop.......( voor de puristen onder ons ;-) )
Op deze partitie staat net als op die laptop een compleet ingepakte besturingssysteem ( android ) die het mogelijk maakt om op afroep uw systeem te herstellen in de staat zoals deze bij de fabrikant vandaan kwam.

Ook is het mogelijk om extern android te flashen dmv usb en een gedownloade rom.
Vaak zijn dergelijke roms aangepast door menig hobbyist ( dit heten de zogenaamde custom roms ) bijvoorbeeld de cyanogenmod roms.
Veel daarover is te lezen bij XDA developers, maar dit luistert vrij nauwkeurig en per tablet natuurlijk ook weer verschillend.
Het is namelijk niet zoals bij windows, one size fits all, nee iedere tablet heeft echt zijn eigen versie.
http://www.xda-developers.com/

Maar geloof me, als hier echt je interesse ligt, dan heb je bij Xda ( en gelijksoortige sites ) meer dan voldoende leesvoer en knowhow ;-)

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat kan. dit gebeurt door dat je software veroudering of dat het overunt. het beste is om je toestel te reseten. begin met een option reset, zodat je je gegevens niet verliest. en als het nodig is de volledige versie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
"software veroudering" en "overunt" ? Wat mag dat betekenen ?