ik heb een laptop met onboard videokaart radeon 7420g, ik heb gelezen dat je met ram geheugen het kan uitbreide via bios maar hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nou het is niet uitbreiden maar eigenlijk delen . Dat doe je door het BIOS te benaderen van je Laptop door tijdens het opstarten F2 of F1 of F10 in te drukken dat doe je repeterend totdat er iets van "entering BIOS set-up" komt te staan . Deze procedure verschilt per Systeem dus het is even uitproberen . Dan zoek je naar geheugen of memory . op de foto staat een voorbeeldje . Selecteer je Shared Video memory .
Druk op ENTER en stel de nieuwe waarde in Bijvoorbeeld 128 MB . Hou er rekening mee dat dit afgeteld wordt van he Systeem geheugen Dus als je 3 Gigabyte geheugen hebt dan gaat daar in dit geval 128 MB van af . Druk nu op ESCAPE en als er gevraagd wordt om "save en exit setup Y/N dan typ je Y .
Mocht je systeem na deze aanpassing vreemd gedrag vertonen dan is het beter om de waarde weer terug te zetten zoals die was .