Waarom heeft Linux andere aanhalingstekens dan Windows?

In Ubuntu Linux krijg ik dit karakter als ik een quote gebruik: ¨, in Windows krijg ik "

Er zit degelijk verschil tussen, maar hoe kan je dit gelijktrekken met Windows?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet waar je je Linux VPS laat hosten maar je kan het via Support vragen, hun weten alles en geven vrij snel antwoord.
gvrox
10 jaar geleden
Waaruit leidt je af dat het een VPS is ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MissKermit, ooit wel eens gehoord van mensen die gewoon Linux gebruiken voor privé doeleinden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt meer een dubbele punt in de lucht dan aanhalingstekens.

Het beste antwoord

Tik dit eens in, in een terminal:

setxkbmap us

Dat zet je toetsenbord-indeling op US en zou het " probleem op moeten lossen.

Toegevoegd na 10 minuten:
In weze heeft Linux dus geen andere aanhalingstekens dan Windows, maar door een verkeerde instelling kun je wel de verkeerde invoeren. Commando's waarbij je die verkeerde tekens gebruikt werken dan ook niet (of anders dan je zou verwachten).
gvrox