Als je een Windows XP reboot, kun je dan met een andere CD Windows Professional Service Pack 3 er terug op installeren?

Mijn computer is laatst kapot gegaan en als ik hem opstart komt er dit te voorschijn: Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Nu wil ik heb rebooten maar ik weet niet of dat hij dan nog werkt, ik heb wel een CD Windows Professional Service Pack 3 maar weet niet of ik hem daarmee kan repareren. Het is een Windows XP Normal Medion

Kan iemand me helpen of heeft iemand een andere oplossing voor mijn PC te repareren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Alleen met servicepack 3 kom je er niet.
Je hebt toch echt een windows xp cd nodig, waarmee je dan kunt repareren.
Dan ben je ook geen gegevens kwijt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder kun je ook even op de link klikken voor verdere info.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk staat er jouw computer/laptop een Home versie van Windows XP.
Met de cd van de PRO versie kan je wel een nieuwe schone installatie uitvoeren, maar je kan deze dan niet activeren met je Windows XP Home serie nummer.

Als je een XP Home CD hebt, of er aan kan komen kan je een nieuwe installatie uitvoeren naast je huidige Windows XP. (Deze mogelijkheid wordt je geboden tijdens de installatie. Let er op dat je je harde schijf NIET formatteert! Hiermee ben je alle bestanden en gegevens kwijt.

Een 2e mogelijkheid is om tijdens het opstarten van je computer/laptop op de toets "F10" te drukken. Hiermee zal een herstel programma van Medion opgestart worden.
Let op: Hiermee wordt ook gelijk je complete harde schijf gewist!

Een 3e mogelijkheid is om het betreffende bestandje vanaf een XP Home cd terug te zetten. Deze optie is wel voor de wat gevorderde gebruikers. (Zie bron voor hoe of wat)