met welk script kan ik de prullenbak van een pc legen?

Hallo,

Ik wil een script maken waarmee ik de prullenbak van een pc kan legen. Ik weet het kan makkelijk handmatig, maar heb toch graag een script.
Alvast Bedankt!!

Toegevoegd na 8 minuten:
Wel een batch script, please

Toegevoegd na 6 uur:
Kan er ook in het script komen te staan dat de prullenbak ook een leeg icoontje krijgt als je hem leegt met een script of is dat niet mogelijk. Het script om hem te legen heb ik al.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Wellicht werkt deze voor je. Check de bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via een simpele command prompt aanroep kan het als volgt:
rd /s %systemdrive%\$Recycle.bin /q
Dit zet je in een bestand met bijvoorbeeld de naam leegprullenbak.cmd
Dit verwijdert in een keer alle bestanden in je prullenbak. De parameter /q zorgt er voor dat ook niet gevraagd wordt of je dit wel zeker wil doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,
Ik heb het kladblok bestand .cmd genoemd kan dat wel dan? Want de prullenbak blijft vol.
Cryofiel
10 jaar geleden
Probeer eens       rmdir /s /q %systemdrive%\$Recycle.bin Zet dat niet in een .cmd maar in een .bat . Probeer eventueel het bovenstaande commando direct in een DOSbox in te typen. Als dit niet werkt, kun je de prullenbakken voor elke gebruiker afzonderlijk leegmaken. Elke gebruiker heeft namelijk zijn eigen prullenbak op C:. Kijk eerst met de Verkenner (of met de DOSbox) in C:\$Recycle.bin welke mappen daarin staan. Meestal heten die iets als S- en dan een heleboel codes. Elke map staat voor de prullenbak van een bepaalde gebruiker. Daarna kun je het bovenstaande commando per map uitvoeren. Dus       rmdir /s /q %systemdrive%\$Recycle.bin\S-12345678-1234
      rmdir /s /q %systemdrive%\$Recycle.bin\S-98765432-9876
      ... enzovoort ... Verander in bovenstaande voorbeelden de codes in de codes die op jouw schijf van toepassing zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De batch code lijkt te werken, want ik krijg een opsomming van de dingen die in de prullenbak te staan, alleen staat erachter toegang geweigerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ohnee, de prullenbak is met de batch code wel leeg, alleen de prullenbak symbool bleef hetzelfde. Is dit te veranderen?
Dank je alvast!!