waarom kan ik mijn USB stick niet meer naar NTFS formatteren?

Hallo,

Eerst kon ik mijn 16gb usb stick formatteren naar NTFS zonder problemen, maar nu kan dat opeens niet meer. Weet iemand hier een oplossing of de oorzaak van? De USB is zeker dezelfde, het enigste wat er is veranderd is dat hij ooit geformatteerd is op een Mac systeem maar hierna heb ik hem meerdere malen geformatteerd op een windows systeem dus dit moet het probleem niet zijn.

Zelf heb ik geen idee wat dit kan zijn.

Alvast bedankt,

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Had fijn geweest al had je de error (of wat er gebeurt) die er word weergegeven als je probeert te formatteren naar NTFS had meegegeven. Daarnaast had dit beter onder "Hardware" kunnen staan, ipv "Besturingssystemen". Maar goed, dat voor de volgende keer. :)

Optie 1:

-Druk linksonderin op de Start knop, zoek "devmgmt.msc" en druk op enter.

-Vind Schijfstations(engels: Disk stations) en open dit, Het zou kunnen dat de flash drive onder iets anders staat, dus kijk goed!

-Vind de USB die je wilt formatteren, rechtermuisklik en vervolgens Eigenschappen(Properties)

-Ga naar de tab "BeleidsRegels"(Policies)

-Kies de tweede optie (Performance ipv Speed)

-Opslaan

-Formatteer nu zoals normaal (Computer, rechterklik flash drive, eigenschappen, extra's, formaterren)

Nu moet NTFS er tussen staan.

Optie 2:

-Druk op de start knop, zoek "cmd" en druk op enter

- Vul het volgende in:

FORMAT X: /FS:NTFS /Q /V:FlashDrive

Vervang X met de letter die op dit moment in gebruik is door jouw Flash Drive, en "FlashDrive" met hoe je wilt dat de flashdrive heet.

- Druk op Enter en wacht.

Ik heb dit niet op dit moment zelf kunnen natesten, dus als er iets in staat wat fout is, laat dan gerust een reactie achter.