Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb windows geactiveerd op een pc, zou ik het eraf kunnen halen en activeren op een andere pc?

Dus kan ik die product key van die ene pc eraf halen en dan die op een nieuwe re-activeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
557

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er van uitgaande dat het een OEM versie is van Windows: nee!
Een OEM versie wil zeggen dat deze door de leverancier op de computer is gezet. Dit zijn speciale versies die leveranciers groot inkopen voor weinig geld. Het nadeel daarvan is dat deze licentie beperkt is qua "aftersales". Microsoft geeft hier geen ondersteuning aan en je mag hem ook niet op een andere computer installeren.
Ondersteuning van een dergelijke OEM versie ligt dan ook altijd bij de leverancier van je computer.
Heb je echter een Retail versie van Windows (volledige versie in doos gekocht in een winkel) dan mag je hem echter wel op een andere computer installeren. Mogelijker wijs zal de tweede installatie dan melden dat de code al in gebruik is. Je moet dan even contact opnemen met Microsoft om dat op te lossen. Mijn ervaring is dat dat vrij probleemloos verholpen wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding