Hoe kan ik een schone installatie van Windows 7 doen?

Ik wil een schone installatie van windows 7 doen met een bootable dvd, maar als de setup opgestart is worden er geen schijfstations herkend herkend. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je hardeschijf driver niet is ge-slipstreamed met windows 7. Hiervoor zou ik de drivers van je harde schijf op een usb stick die zijn te downloaden vanaf driverpack.net.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de BIOS kun je opstartvolgorde kiezen van je PC. Als je de PC opstart, is op je scherm te lezen welke toets je mag drukken om de BIOS te openen (F8 ?). In de BIOS kies je als opstartvolgorde eerst je CD-/DVD-drive en vervolgens pas de harde schijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is de driver voor je harddiskcontroller niet in windows 7 setup ingebakken, daarvoor moet je de schijf die bij het moederbord komt gebruiken. Tijdens setup kun je in het beging kiezen voor extra drivers en dan vraagt om die schijf in te voeren. Er staat ook zeker een uitleg op de driver-cd, het kan zijn dat je de boel naar een usb-stick moet kopieren of een aparte cd moet branden, probeer eventueel eens op te starten van de schijf van het moederbord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook nog even controleren of je harddisk in de bios wordt herkend. Bij de meeste pc's zie je tijdens het opstarten (nog voor je OS wordt geladen) of en welke disks de BIOS automatisch herkend.

Vaak is de primary IDE (master) je harddisk als je deze op auto zet (in de BIOS) wordt je harddisk waarschijnlijk direct gedetecteerd.

voor meer info zie deze links:

http://www.pcwereld.be/een-harde-schijf-installeren

http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/set/ide-c.html