Bij het opstarten van mijn computer gaat het scherm uit. Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb Windows 7 en mijn computer is een Samsung RC730 laptop. Hij start wel gewoon op, het Windows logo zie je wel tijdens het opstarten, maar daarna gaat het scherm uit, het opstartgeluid is nog wel te horen. Ook kan ik nog wel mijn wachtwoord intypen en inloggen, dan hoor ik ook het geluid dat ik ingelogd ben, maar ik zie dus niks. In de veilige modus doet de computer het wel. Ik heb het programma explorer.exe al een keer beëindigd en opnieuw gestart, en daarna het bestuuringssysteem van de beeldschermadapter bij proberen te werken (was niet nodig want de beste versie was al geïnstalleerd), maar dat hielp ook niet. Wat kan ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt meerdere keuzes. je kunt contact opnemen met Samsung zelf en legt je probleem uit aan hen.
Of je neemt je laptop naar een reparatiecenter en laat het onderzoeken (kan wel prijzig zijn ivm met onderzoekskosten en reparatiekosten).

Als laatste keus kun je gewoon je laptop opnieuw resetten. Zet je windowsschijf erin en installeer Windows opnieuw. Let wel op! Al je bestanden gaan na installatie verloren.

Je kunt geen direct antwoord krijgen op je vraag. Normaliter zou ik zeggen dat er wat mis is met je display driver(s) maar aangezien je dit al gecontroleerd hebt, raad ik je aan om gewoon je Windows opnieuw te installeren (of andere opties hierboven). Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de laptop in de veilige modus opstart doet ie het wel, zeg je...
Dan is er een instelling in je video instellingen op je beeldschermadapter (videokaart) veranderd.
Op de meeste laptops kun je met shortcut toetsen op het toetsenbord de beeldinstellingen veranderen.
Meestal is dat de Fn toets in combinatie met een toets waarop in een andere kleur een zonnetje staat. De Fn toets zit tussen de Linker Ctrl en de Windowstoets.
Hoe dat op jouw Samsung laptop eruit ziet weet ik helaas niet, maar zoek even op het toetsenbord.
Waarschijnlijk staat je helderheidsregeling nu helemaal dicht waardoor je een zwart beeld krijgt, je ziet niets.

Stel de helderheid weer hoger in en je beeld is weer terug. (Vaak meerdere keren op het zonnetje drukken)

Omdat dit een software matige regeling is gebeurd het wel eens dat het energie bewakingsprogramma, dat het stroomverbruik van de laptop bewaakt, uit zichzelf het beeld op zwart gaat zetten. Dan bespaart ie energie denkt ie dan...

In de veilige modus worden deze programma's niet ingeladen dus kunnen ze geen
ingrijpende veranderingen uitvoeren. Daarom heb je in de veilige modus wel gewoon beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen verschillende redenen hiervoor zijn. Het beste is om een systeemherstel uit te voeren. Dit doe je door in veilige modus op te starten. Mocht dit niet lukken dan zou je wellicht windows overnieuw moeten installeren. Maak dan wel even een backup van je HD. Volgens mij kan je zelfs nog met je windows installatie ook nog voor reparatie kiezen. Succes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veilige modus met netwerkondersteuning -> naar Samsung site gaan en drivers downloaden, oude drivers helemaal verwijderen in plaats van de nieuwe te installeren. Dan "gewoon" opstarten en kijken wat hij doet, daarna kun je de nieuwe drivers proberen te installeren. Bij Samsung RC series komt het vaker voor, HP heeft ook wel eens dezelfde kuren. Succes!