Hoe krijg ik mijn laptop beeldscherm weer werkend?

Eerst kreeg ik in beeld: " Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld. ". Het beeld ging steeds uit en weer aan. Een dag later toen ik mijn laptop opstartte kreeg ik eerst een lichtgrijs beeld, de ene helft van het beeld kleurde langzaam zwart en de andere helft langzaam wit (verticaal). En nu weet ik niet wat ik moet doen. Het is een Packard Bell (weet niet precies welk model, als het nodig is check ik na) met Windows Vista Home Premium, 32 Bits

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het als je hem direct aan doet al zo of alleen nadat Windows in laadt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@MrTomaat , hij doet het direct al

Antwoorden (3)

Je videokaart of je monitor is denk ik kapot ?
je kan Het het beste na kijken met een los beeldscherm
je kan als het goed is deze aansluiten en als je dan wel goed beeld hebt is er hoogstwaarschijnlijk iets met het beeldscherm en niet met de videokaart
dat is nog wel repareren

Als je op die losse monitor hetzelfde beeld krijgt vrees ik dat je videokaart defect is
en tja dan kun je beter een nieuwe laptop kopen

probeer dit eerst eens

start de laptop op in veilige modus
op f8 drukken tijdens het opstarten
en dan de modus veilige modus
kiezen

Hopelijk pakt hij dan nog wel, je beeldschermresolutie is waarschijnlijk alleen dan erg groot
je kan dan via apparatenbeheer de videokaart opzoeken en verwijderen
en dan weer gewoon opstarten wellicht helpt dat ?
als deze dan wel werkt maar toch die grote iconen laat zien dan werkt zeg maar de minimale standard vga nog wel
je kan dan proberen de resolutie weer hoger te zetten, kans is dat dat niet wil
omdat hij blijkbaar alleen die standard vga nog ziet

Als je zelf in veilige modus geen beeld of hetzelfde beeld krijgt dan is er denk toch iets hardwarematig defect aan je moederbord en of videokaart helaas op een laptop zit deze ingebouwd en is dus niet te verwijderen

de kosten worden dan waarschijnlijk te hoog

als alleen de monitor defect is dan is dat misschien nog de moeite waard
hopelijk is dat aan de hand
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat F8-gebeuren werkt niet, want het is namelijk al gelijk bij het opstarten... Ik vrees nu voor het ergste
capthavoc
11 jaar geleden
ik vrees het ook,
nog geluk misschien met een losse monitor ?
het kan misschien ook een defect geheugenbankje zijn ?
probeer eens,als er meerdere bankjes er in zitten ze 1 voor 1 te testen ?
misschien als er 1 geheugen bankje kapot is dat je video geheugen dat waarschijnlijk van je standaard geheugen of wordt getrokken niet goed werkt
als je kunt isoleren welk bankje defect is en met en goeie werkt het wel dan is het alleen een kwestie van nieuw geheugen
laatste stohalm vrees ik maar de moeite waard ?
Weet je zeker dat je alle drivers hebt geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een beetje een laten reactie, maar ik denk dat de lcd inverter kapot is. Ik zou dat voor de zekerheid controleren, want als het echt zo is dat je lcd inverter kapot is. Dan is dat een stuk goedkoper dan een nieuwe moederbord.

Hier onder in de afbeelding zie je wat de lcd inverter is.