Waarom doet mijn microfoon het niet? (koptelefoon)

Hey mensen.
Ik heb een koptelefoon. Ik wil graag iets opnemen, maar de mic doet het niet? Als ik dus praat, komt er geen geluid. Ik heb meerdere koptelefonen, en heb ze allemaal geprobeerd. Maar geen een werkt.
Ik heb windows xp, dus misschien dat jullie een oplossing weten?
Groeten,
Chaimae

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Vermoedelijk is de microfoon niet het standaard opname apparaat. Kies in het configuratiescherm voor Geluid. In het venster dat opent de tweede tab: opnemen. Hier moet je de juiste microfoon selecteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controleer of het opnamevolume niet op nul staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jouw koptelefoon voorzien is van aparte plugjes voor microfoon en koptelefoon dan zou het moeten werken.
Een koptelefoon met enkele plug voor een mobiele telefoon dan gaat het zonder speciaal verloop van 1 naar 2 niet werken.