Hoe moet ik mijn computer naar fabrieksinstellingen terug zetten?

Hallo, ik heb een windows 7 home premium 64 bits en ik wil hem helemaal leeg gooien en ik weet niet hoe dat moet Ik heb dat cd ding met windows 7 van asus, moet ik dat dan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
De CD die te zien is op de foto, is niet de Windows-CD, maar drivers voor Windows 7...

Antwoorden (1)

Ja, deze CD moet je dan in je computer doen als die erbij hoort. Je moet er wel voor zorgen dat je computer dan opstart vanaf het CDtje, dat kun je meestal door F2 of F10, in sommige gevallen delete bij het opstarten van de computer in te houden. Als je nu in een scherm komt waar je veel blauw/wit ziet moet je naar boot gaan (onder in het scherm staan de knoppen voor navigatie) en moet je er voor zorgen dat de CD drive op nummer 1 staat. het kan ook zijn dat je in een zwart scherm terecht komt(afhankelijk van de computer en de knop die je ingedrukt hebt) dan kun je gelijk voor opstarten op het cd kiezen.

vervolgens kom je in een installatie scherm van Windows, hier kies jij je taal, tijdzone en toetsenbord-indeling en vervolgens klik je op installeren. in het volgende scherm wordt er gevraagd of je Windows wilt installeren of repareren en een knop voor wat je moet weten voordat je Windows installeert. als je klikt op installeren dan kom je in een schermpje waarbij je de harde schijf moet kiezen waar Windows op geinstalleerd wordt. dus als je nog Windows op je computer hebt staan moet je de partitie eerst verwijderen (ja dan gaat ook al je bestanden en programma's weg, dus zorg ervoor dat je deze als een back-up ergens hebt) en dan kun je een nieuwe partitie toewijzen aan de gene die je zojuist verwijderd hebt. Als je het echt goed wilt doen formateer je hem ook nog even, maar dit kan erg lang duren afhankelijk van de grootte en hoeveelheid bestanden/programma's die je op je hardeschijf had staan. als je dan klikt op installeren begint hij met de installatie dan is het een kwestie van wachten. hij zal een paar keer vanzelf opnieuw opstarten en op en duur als hij klaar is krijg je een scherm waar jij je gebruikers account, wachtwoord, internet(als het draadloos is) kunt toevoegen en dan heb je een frisse installatie van win7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snap niet waarom hier min word geklikt dit is wel de bedoeling maar dan met de goede CD moet je even kijken of je nog meer CD's hebt liggen en ff een foto van plaatsen heb je er geen meer dan kan je een CD kopen voor denk ik 50-70 euro deze CD hebben ze ook gewoon bij de computer zaak maar ik denk dat als je het door hun laat doen ook nog een uurloon van hun er bij komt en je nog op 50-70 euro uitkomt in dat geval moet je die CD dan gwn kopen heb je ook nog eenCD ! succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk de goede CD, dit is namelijk een windows 7 schijf met alle drivers en programma's van asus er al op. Met een puur windows 7 schijf moet je deze standaard nog zelf installeren.