Wat is er met mijn pc als hij wel opstart maar niet doorstart ?

Ik heb een pc staan die wel opstart maar niet tot het windows startscherm.
Hij stopt bij het tonen van het windows 7 logo.
Zwarte achtergrond met logo.
Ik vermoed de harde schijf die gecrasht is maar iemand misschien een ander idee ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk inderdaad dat je windows opnieuw moet instelleren.
De Comp gaat voorbij de bios en blijft hangen als hardware zijn software opstart.
Mogelijk kan ook je harddisk kapot zijn maar dat merk je dan vanzelf als je windows opnieuw installeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows opnieuw installeren is waarschijnlijk niet de oplossing. Ik vermord dat de Hard schijf 'Bad Blocks' heeft. Want als de PC ergens bij het starten vast blijft handen is het meestal de HDD dus. Heb je toevallig al Systeemherstel geprobeerd door middel van de Windows CD?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
World of Warcraft is volgensmij best een zwaar spel. Als je dit elke dag doet zal de HDD niet lang overleven :P Je kan het proberen met een nieuwe Windows maar de kans is klein.
Beste, Daan

Ik zou eerst alle hardware een voor een losmaken en opnieuw starten.
Start hij zo wel door dan is er mis met een deel van je hardware, sluit deze een voor een weer aan om zo te kijken met welke er iets mis is.

Usb sluitingen kunne nog wel is kort sluiting maken tijden de opstartfase waardoor Windows crasht

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit op mobiel dus alvast sorry voor niet plaatsen van leesteken ik denk toch dat je window er opnieuw op moet installeren door dat er en bestandje of stukje register beschadigd is door het uitvallen je kunt nog als laatste poging veilige modus startte en systeem herstel tot paar dagen voor dat je dacht dat het miss ging succes nogmaals
Ik vermoed dat je fouten op je harde schijf hebt.
als je de computer in veilige modus kunt starten bij start uitvoeren het commando chkdsk /r en daarna kijken of de problemen zijn opgelost.
eventueel ook defragmenteren. succes grt Mathijs