Welk besturingssysteem is op dit moment het meest aangeraden, Windows 7 of 8?

Ik ga een nieuwe PC kopen, en moet een nieuw besturingssysteem kiezen. Nu vroeg ik me af wat op dit moment de beste keuze is?
Worden drivers al ondersteunt en met name oudere randapparatuur.
En wat zijn nou de grootste verschillen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Op dit moment nog geen Windows 8 kopen. Nog even wachten totdat alle bugs eruit zijn. Vlgs mij is MS ook pas bij SP1, dus er moeten er nog veel meer volgen... ;-))

Voorts moeten de hardwarefabrikanten zich nog aanpassen aan het nieuwe OS, dus eer je alles aangesloten hebt en alles het doet, zou je jezelf voor je kop slaan dat je niet bij Windows 7 bent gebleven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik kan je vertellen ik heb een nieuwe laptop gekocht met windows 8 nou ik heb er spijt van.
Bijna geen drivers te vinden enz.
Gelukkig staat op mijn vaste pc wel windows 7 en dat vind ik toch echt wel fijner werken.
Waarschijnlijk zou windows 8 over een tijdje wel beter werken als nu, maar ik zit nu toch liever op mijn vaste pc.
Ik vind er persoonlijk niet zo gek veel verschillen in zitten maarja dat ik mijn mening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door microsoft, windows 8 natuurlijk.

1; Wat op dit moment de beste keuze is?
Ligt echter aan de gebruiker. Sommige mensen houden van windows 8 en anderen niet, dit is dus erg verschillend qua mening.

2; Worden drivers al ondersteunt en met name oudere randapparatuur.
De meeste drivers worden wel ondersteunt maar werken niet altijd optimaal.

3; En wat zijn nou de grootste verschillen?
Windows 8 is de richting waar Microsoft naar toe wilt gaan, het zal vast en zeker een hoog aantal jaar duren voordat windows 7 aan de kant gezet wordt door de consument.

Windows 8 is ten opzichte van de gebruikers interface erg veranderd en de werking van de windows 8 apps zijn dingen die we niet eerder gezien hebben bij windows. Voor de rest is het een gepolished windows 7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die nieuwe interface van windows 8 is eigenlijk gemaakt voor touchscreens
dus ja als je dat toch niet gebruikt kan je wel terug naar een windows 7 achtige interface
maar ik zou het voorlopig op windows 7 houden
capthavoc
11 jaar geleden
Voor werk is het niks windows 8 maar voor sociale netwerken is het handig en ik vind ook dat windows 8 je computer een beetje sneller maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meest 'aangearde' is nu windows 8. Dat komt om dat alle computer fabrikanten windows 8 als standaard proberen.

Maar ik en ik denk de meeste mensen vinden windows 7 veel gebruiksvriendelijker en fijner om mee te werken.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen 8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een nieuwe windows heeft altijd kinderziektes.
ik kan u maar een ding daarover kwijt. gebruikt u een touchscreen dan windows 8 het werk sneller om te open van een programma, de apps daarvoor zijn nog niet te veel voorhanden maar ze zullen wel vlug volgen, als u een smartphone gebruikt bent u het al gewoon om met een touchscreen te werken.
geen touchscreen dan windows 7, windows 8 is onhandig ook al gebruik je de windows 7 lay-out. Wat de drivers voor randapparatuur betreft is het geen probleem om de windows 7 drivers te gebruiken. opletten als u windows 8 64bits gebruikt moet u ook de drivers voor windows 7 64bits gebruiken. (xp, vista drivers gaan niet of maar half werken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 8 is volgens velen een stap te ver in de richting van een telefoon OS en niet echt geschikt voor de PC. Ik zou het niet willen hebben, alleen al vanwege de grote tegels op het startscherm. Bovendien schijnt het lastig te zijn meerdere programma's/applicaties tegelijk te bekijken, doordat er alleen schermvullend wordt gewerkt. Voor internetten en dergelijke natuurlijk prima, maar als je serieus werk wil doen op je pc, waarbij je meer programma's tegelijk nodig hebt wordt het lastig.
Ik doe veel met foto's en dan gebruik ik een scanprogramma en een beeldbewerker tegelijk, en omdat dat vaak langdurende processen zijn, kijk ik tussendoor naar m'n mail of doe een spelletje. Dat schijnt bij 8 dus minder makkelijk te zijn.
Ik kies dus voor 7