Verschil windows 7 en 8?

Ik heb een asus X58c, ik heb hem officieel gekocht met Windows Vista. Die werd langzaam toen heb ik er Windows 7 opgezet

Nu twijfel ik of ik er Windows 8 erop zal zetten. Word mijn laptop dan trager of juist sneller? En wat voor voordelen heeft Windows 8 nog meer voor mij?

In de foto zie je mijn 'systeemeigenschappen'

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Wow, jouw laptop heeft wel een erg trage processor.
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Windows 8 doet veel met multitasking en daar zal jouw processor wel hard voor moeten werken. Ik zou dus op zowel windows 7 als windows 8 als windows vista niet veel programma’s tegelijkertijd open laten staan.

Ik zou eerst de trial versie van windows 8 installeren om te kijken of de processor de multitasking wel aan kan. Een upgrade naar een ssd zou ik wel aanraden, maar is niet noodzakelijk. http://technet.microsoft.com/nl-NL/windows/hh771457.aspx

Windows 8 heeft een aantal nieuwe features wat de gebruikerservaring sneller kan doen lijken.

Voordelen (Waarbij je een sneller omgeving ervaart ):
- Het opstarten van windows 8 is aanzienlijk sneller dan windows 7.
- Herstellen uit slaapstand is sneller
- Afsluiten gaat sneller
- Op de startscherm van windows 8 heb je alle apps binnen 1 klik bereik.
-Je kan gelijk je mail openen via de startscherm. (Bij windows 7/vista/xp moest je veel klikken en typen om bij hotmail/gmail te komen, of je moest software installaties/configuraties doen om mail op te halen naar jouw computer.)
- Je kan gemakkelijk nieuwe apps downloaden via de appstore. Zelf downloaden, installeren en configureren is dus niet nodig. Op dit moment zijn goede nuttig apps schaars dus voor nu is het nog niet echt een voordeel.

Via de onderstaande review kan je test(benchmarking) gegevens zien, van het snelheidsverschil tussen beide Windows versies.

http://www.techspot.com/review/561-windows8-vs-windows7/page5.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ssd? Ja mijn pc is super traag, dus ik denk dat ik de overstap niet maak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hieronder een link naar een filmpje van windows 8 op een laptop met een processor die iets sneller is dan die van jouw.
http://www.youtube.com/watch?v=Efb9y9kyJ4Q Het is dus mogelijk maar ik zou het wel eerst testen alvorens je windows 8 zou aanschaffen. Als het sneller aanvoelt dan Windows 7/vista dan zou ik de overstap zeker maken. Een ssd is net als een hdd (hardeschijf) een opslag medium. Het maakt alleen gebruik van een ander techniek die vele voordelen heeft ten opzichte van een hardeschijf. Snelheid is de grootste voordeel. Als je windows 8 op een ssd installeert zal Windows en zijn programma's veel sneller opstarten dan bij een hardeschijf. Het enige nadeel is dat ze relatief duur zijn als je veel grote bestanden hebt. Als je niet zoveel data(Films/muziek/bestanden downloads) hebt dan kan je met een 128GB ssd voor ongeveer €90 zeker je pc een snelheidsboost geven. Je lost het probleem met multitasking niet zozeer op, maar het opstarten van Windows en programma's gaat wel merkbaar sneller. Dus niet meer dat lange gewacht alvorens internet explorer of microsoft office of andere programma's gestart is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk