Mijn tablet van Tomtech geeft elke keer een melding als ik apps wil downloaden via play store?

Sinds kort heb ik een tablet bij de bart smit gekocht van Tomtech dual 8 Android 4.1 besturing , de medewerker zei dat dit de nieuwste android besturing is, bij de specificaties stond ideaal om mee te surfen te gamen 2 x sneller dan andere tablets. Maar als ik play store open en een app wil installeren krijg ik een melding " fout bij ophalen van informatie bij de server" en dat krijg ik elke keer als ik een app wil, ik klik op accepteren en installeren en dan krijg die melding. Ik gebruik wifi internet samen met de buurvrouw, zij heeft het in haar huis internet en ik kan ook gebruik maken ervan. Als ik via google play een app wil downloaden krijg ik te zien " u heeft geen apparaten" en dan klil ik installeren en dan krijg ik een melding " u heeft de app google play store app(het witte app- pictogram met de boodschappentas) niet geopend op dit apparaat met dit emailadres. Terwijl mijn emailadres rechtsboven bij de melding word weer gegeven. Ik vraag mij af hoe dit kan waarom kan ik geen apps downloaden? Heb i een fout gemaakt met deze tablet? Wie kan mij helpen want zo kan ik niet optimaal gebruik maken van mijn tablet? Ik heb een emailadres bij google gemaakt zodat gebruik kan maken van paystore, ik kom er niet wat wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.vrager.nl/computer-en-internet/communicatie/waarom-kan-ik-met-mijn-tablet-met-android-4-0-ice-geen-app-downloaden-725/ let op: poort 110

Antwoorden (1)

Dat klopt.

Als je een goedkope Android tablet hebt, bijvoorbeeld een TomTec, Yarvik of Archos tablet, dan kun je vaak NIET gebruik maken van de Google Play store.
Dit omdat de fabrikant hier geen licentie voor heeft afgesloten.
Je kunt misschien wel apps downloaden van andere app stores zoals de GetJar market, AppBrain en Appslib.

Als je wel een tablet hebt met een licentie voor de App store (Galaxy Tab, Qware, Sony tablets etc.), dan kan het zijn dat de tablet nog niet bij de Play Store is geregistreerd. Dit kan gedaan worden door via de tablet in te loggen met je Gmail account en vervolgens naar de Play Store te gaan.

Maar met een Tomtech blijkbaar niet.
En als ze bij Bart Smit hebben gezegd dat dat wel kan,
dan is de voorlichting verkeerd geweest en zou je de tablet kunnen retourneren.

Toegevoegd na 6 minuten:
DUS:
In ieder geval terug naar Bart Smit voor service
en hulp en informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik begrijp alleen waarom hebben ze dan de playstore app op de tablet zitten als je er geen gebruik van kan maken? Dan kan net zo goed geen tablet nemen. Dus ik kan alleen internetten ermee want ebooks lezen gaat ook niet en apps downloaden ook niet. Is de apps alleen geldig als je licentie hebt? Waarom neemt Tomtech dat niet wat voor nut heeft het dan om playstore erop te zetten? Ik ga ieder geval terug ermee naar Bart Smit.