Kent iemand nog goede tips om de opstartsnelheid van Windows 7 te versnellen?

Om al 1,5 tot 2,5 minuut te wachten nadat ik het wachtwoord invul om verder te gaan, is erg extreem:

Al gedaan:
- CCleaner gedraaid
- CCleaner: Register cleaner gedraaid, en gaf al enige snelheidswinst (was eerst 5 minuten windows boot-tijd)
- Onnodige programma's uitgezet tot een minimun (drivers van randapp. niet meegerekend)
- Performanceinstellingen aangepast van 1 Core naar 2 cores (weinig verschil)
- Virusscan gedraaid voor de zekerheid. (niks gevonden)
- PatchMyPC gedraaid.

Iemand nog meer tips? Of kent iemand een goed programma die de opstarttijd van Windows kan doormeten en optimaliseren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen optie helaas, gezien diegene van we de PC is er niet bekend mee is, en omdat MS de interface behoorlijk heeft veranderd.
Powergen
11 jaar geleden
Niemand was met de omvang van Windows 8 bekend mee. Ik draai het nu ook, het is inderdaad wel even wennen maar alle functies zitten op dezelfde plek als W7

Antwoorden (4)

In principe zul je het probleem toch moeten zoeken bij de programma's die opstarten en bij bestanden die je pc vervuilen. Misschien heb je hier nog iets aan: http://computertotaal.nl/software/25805-optimaliseer-het-opstartproces-van-windows.html

Voor het opschonen zou je Eusing Free Registry Cleaner (http://www.pcleek.com/onderhoud-a-opkuisen/751-eusing-free-registry-cleaner-register-opschonen) eens kunnen proberen. Dat werkt wat grondiger dan CCleaner en is toch veilig. Wise Disk Cleaner (http://download.cnet.com/Wise-Disk-Cleaner/3001-2094_4-10613345.html?spi=0e9e50c15b4209b52e69835927cc1457) haalt flink wat overbodige bestanden weg. Wise Disk Cleaner raad ik je af.

Wat ik bovendien mis in het rijtje van acties die je hebt ondernomen is defragmentatie van de harde schijf en van het register. Je zou daarvoor Smartdefrag (http://download.cnet.com/Smart-Defrag-2/3000-2094_4-10759533.html) resp. Glary Utilities (http://download.cnet.com/Glary-Utilities/3000-2094_4-10508531.html?part=dl-6280556&subj=dl&tag=button) kunnen gebruiken. (Pas op voor ongewenste toolbars en andere rommel!). Open Glary, klik op het tabblad Modules > Optimaliseren en kies Registry Defrag. Sluit eerst ALLE actieve programma's op je pc (inclusief anti-virussoftware) af en defragmenteer dan pas het register.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, zorg er wel voor dat je deze programma's niet automatisch laat opstarten, want dan heb je nog geen snelheidswinst!
Pieter2011
11 jaar geleden
Hoi,
Ja ook de apps voor de randapparatuur uitzetten,eigenlijk hoeft er behalve je virusscanner niets aan te staan,immers als je dat progamma nodig hebt start je het gewoon op maw.is niet nodig dat het mee opstart Shortcut op je bureaublad volstaat en voldoet !
Tune-up utilities is verreweg het allerbeste progamma om je computer in optima forma te brengen en te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ken je het progamma tuneup? hiermee kan je joun computer/pc versnellen je kan programma's uitschakelen die je computer/pc vertragen en allemaal andere onnodige dingen die je computer vertragen uit zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar start....toets..in blokje erboven..msconfig... .ga naar opstarten..en zet dingen uit..zo zal je computer sneller opstarten..succes !!