Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn mbr herstellen met hiren's bootCD?

als ik mijn computer op start staat er mgr(ofzo) is missing alt+ctrl+delete to restart en als ik dat doe restart die opnieuw en krijg ik het zelfde ik heb van een vriend een hiren's boot cd gekregen om het te herstellen alleen weet ik niet waar ik op moet klikken en daarna moet in toetsen etc?? ik heb een samsung pc SyncMaster p2770 help aub heb windows herstel schrijf niet btw

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hirens heeft de MbrFix tool om je MBR te herstellen.
Deze gebruik je via de DOS-prompt

B.v.:

C:> MbrFix /drive 0 fixmbr /yes

Een andere tool op de disk is de" MBRtool

Maar gezien de melding die je krijgt is het verre van gegarandeerd dat je de zaak via het herstellen van het MBR weer draaiende krijgt.
Bij het herstellen van van PC's die niet technisch defect zijn, maar toch niet meer op willen starten is enige kennis toch wel handig.
Het is namelijk erg eenvoudig de zaak nog verder de soep in te draaien waardoor je jezelf van de regen in de drup helpt.

Wanneer termen als "MBR", "partities", "FAT32" en "NTFS" je niets zeggen, dan is het zoeken naar een goede hulp is zeker een aanrader !

Toegegeven: het herstellen van het MBR is redelijk safe en kun je gerust proberen maar ook hier zijn risico's aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding