Kan ik op deze manier legaal Windows 7 en 8 draaien (dualboot)?

Ik koop een volledige Windows 7 PRO(OEM) versie met sleutel(s1), installeer deze, daarna koop ik Windows 8 PRO upgrade met sleutel(s2) en upgrade naar Windows 8 PRO. Daarna installeer ik Windows 7 PRO(OEM) met sleutel 1 als dualboot.

Ik was altijd van mening dat s1 invalid zou worden bij een upgrade met s2, maar hoor nu andere dingen. Als s1 valid blijft kan er zo niks mis gaan toch? Of mag een OEM maar gelimiteerd geinstalleerd worden (wat een maximaal aantal sleutel wisselingen zou betekenen).

Toegevoegd na 2 minuten:
Windows7 -> upgr> Windows8 -> dualboot inst. Win7 + Win8.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd of dat lukt ?
ik vrees van niet
het installeren zou moeten lukken maar activeren ???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het probleem al snap, WGA maakt een file aan die je hele installatie een nr of letter geeft. MS verwacht dus W7 WGA a -> W8 WGA b -> W7 WGA c -> W8 WGA d enzovoort dus elke keer als je opstart met een andere Windows versie zou MS een nieuw WGA letter verwachten(nieuwe installatie) echter zal er dit gebeuren W7 WGA a - W8 WGA b - W7 a - W8 b en dan a/b/a/b zo zal MS in de gaten hebben dat ik twee verschillende installaties actief heb. Het zal dus niet lukken.

Het beste antwoord

Nee, helaas. Wanneer je een Windows 7 waarvoor je hebt betaalt, upgrade naar Windows 8 met een Windows upgrade-versie (en dus niet een volledige Windows 8), is die Windows 7-sleutel niet legaal te gebruiken voor een andere installatie. De goedkopere prijs voor de Win8 upgrade is immers omdat je al geld hebt betaaldd voor Windows 7.

Op het eigen forum van Microsoft is die vraag overigens ook gesteld. Zie de bron.