Hoe kan ik verplicht rebooten onderbreken?

Ik kreeg vanochtend tijdens wat werkzaamheden op mijn laptop ineens de volgende melding (exacte tekst weet ik niet meer precies) :
"Er is een kritieke fout en Windows wordt over 1 minuut opnieuw opgestart, sla uw werk op"
Nu was dit een eenmalig iets en ik kan een hoop vinden op allerlei fora over hoe je deze fout op kunt lossen maar mijn probleem ligt anders.
Kan het niet VOORKOMEN wordendat mijn laptop daadwerkelijk opnieuw opstart?
Ik was nl. bezig met een ftp upload en dat gaat vrij langzaam.
De totale upload duurt ongeveer 2 uur. En daarstraks zat ik op ongeveer 1.5 uur, nu kan ik opnieuw beginnen. Ik snap dat mijn laptop opnieuw opgestart moet worden, maar ik doe dat zelf wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Oeps, die ging als reactie...
nu als antwoord.

U kunt proberen een BAT file aan te maken met de regel
shutdown /a
Dit onderbreekt afsluit-opdrachten

stappen:
1. Open Kladblok/Notepad
2. Voer ‘shutdown /a’ in
3. Bestand > Opslaan als
4. Selecteer uw bureaublad als locatie
5. voer als naam abort.bat in of iets degelijks
6. en druk op opslaan

Als de computer dreigt af te sluiten opent u de bat en het afsluiten word afgebroken