Ik heb nu een Medion computer, 512 MB, 250 GB, 128MB DDR3.

Wil graag sneller, videofilmpjes bewerken, doe een cursus website maken, dan heb je al minimaal 512MB nodig heb ik me laten vertellen. Ik doe geen spelletjes of veel downloden. Maar ik begrijp echt niks van MB. GB DDR3 dus ze kunnen mij alles wijs maken. Dus advies kan ik wel gebruiken. De Medion is veel kapot geweest. Daar ben ik wel klaar mee. En wat ben kost een goede computer ongeveer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De 512Mb is een minimum om windows goed te laten lopen. Idealerwijs heb je meer geheugen om je PC goed te laten lopen.

Video bewerken kost erg veel geheugen, schijfruimte & processor snelheid.

Geheugen - Onthoudt dingen tijdens gebruik:
- types (bv ddr3)
- Grootte (in Megabytes en Gigabytes)

Processor De werkeenheid van de PC. Het echte rekenwerk
- Snelheid (in Mhz)
- Doorvoersnelheid (Front size bus)

Schijfruimte, Onthoud dingen tussen gebruik in. Data opslag (In Giga of Tera bytes)

Wat je wilt bekijken is:

- Een PC met meer dan een processor (een dual of quad processor) zodat je de ene processor zwaar kan laten rekenen, en de andere voor de windows laten werken.
- Redelijk veel geheugen (2 gigabyte of meer)
- Groooote hardeschijf. 1 Terabyte minimaal

Dit bij elkaar mag ongeveer 400-500 euro kosten, voor de PC. ga bij de mediamarkt langs, daar hebben ze wel iets staan.

Je kan daarnaast veel geld uitgeven voor dure grafische kaarten & schermen. Zou ik niet doen. Het spul wat standaard bij PC's mee geleverd wordt is behoorlijk goed. Hetzelfde geldt voor meer geheugen of top-of-the-line processoren: De top gebruik je alleen bij het echt zwaar bewerken van video (omzetten tussen formats. Als je heel veel gaat omzetten heeft het misschien nut. Maar waarschijnlijk is een tussenmodel (<800 euro inclusief scherm) genoeg om te doen wat je wilt. Als je dan eea naar DVD format wilt omzetten, laat je de PC gewoon aan staan en ga je naar beneden om te eten terwijl de PC eea omzet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Korte uitleg: 512 is waarschijnlijk je intern geheugen. Dit is ook DDR2 of DDR3 echter je grootste bottleneck momenteel. de 128MB DDR3 is daardoor dus het meest waarschijnlijk je videogeheugen. De 250GB is de hardeschijf.

Nu gok ik dat je een Pentium 4 HT (Hyperthreading) hebt (mogelijk een Medion 8088). Dat is op zich nog wel werkbaar. Voornamelijk het geheugen zal je nekken. De 512 Intern geheugen upgraden naar bijvoorbeeld drie modules van 1GB zal je sprongen sneller maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kant en klare pc´s zijn meestal niet zo erg goed (massaproductie). Zelf een pc bouwen is het beste en daar moet je wel wat vanaf weten, ik zou zeggen ga naar websites zoals alternate.nl waar je je eigen pc naar eigen smaak en specificaties in elkaar kan laten zetten. Lekko