Hoe kan ik mijn HP P6210NL terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Ik geef mijn pc aan een vriend, maar wil eerst alle gegevens verwijderen, oftewel formatteren. Ik bedoel dus dat de computer in dezelfde staat is als toen ik hem in de winkel kocht. De pc loopt op windows 7. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, maar als dat niet het geval is hoor ik het graag.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb geen recovery dvd of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Je kan de pc terugzetten naar de fabrieks instellingen via configuratiescherm > systeem > systeemherstel > geavanceerde herstelmethoden. Dan moet je gewoon de stappen volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moet je Windows er opnieuw opzetten. Een cd kost in de winkel ongeveer 90 euro. En via bekende wegen niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is staat er een (verborgen) recoverypartitie op je harde schijf waarmee je hem kunt herstellen naar de dag waarop je de pc kocht.

Herstart de computer en druk dan op F11 (mogelijk is het een andere F-toets) om in de recoverymodus te komen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor 30 euro kun je overigens ook meteen upgraden naar Windows 8.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Volgens mij is het inderdaad F11 bij HP maar je moet ook de Rechter alt toets gebruiken dus R-alt + F11.
Je krijgt dan een balk te zien met de een tekst (iets van "windows onderdelen worden geladen") daar na is het gewoon de stappen volgen en hij is terug gezet naar zijn fabriek instellingen..