Waarom krijg ik geen beeld als ik mijn computer uit de slaapstand haal ?

Ik heb mijn computer (desktop) schoongemaakt en uitgeblazen. Toen ik hem weer aansloot startte hij goed op en was er geen probleem, toen ik hem in de slaapstand zette ging ook goed, maar toen ik hem uit de slaapstand haalde startte de computer recht op maar hij schakelt het beeld niet aan. Als ik het beeld dan zelf aanschakel zegt hij ….No video input. Kunt U mij vertellen hoe ik dit oplos.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan heb je geen verbinding met de monitor
misschien zit monitor kabel wat losjes ?
wat ook kan is dat je 2 videokaarten in je pc hebt en je hem nu aan de verkeerde poort weer hebt aangesloten
kijk even op de achterkant van je pc of je ook 2 video poorten ziet ?
en probeer dan de andere poort
want misschien dat hij de poort waarop je hem nu hem aangesloten als 2de monitor ziet en als die niet is ingeschakeld zie je alleen de bios letters en daarna valt ie uit
misschien heb je een interne en losse videokaart ?
zie foto als je goed kijkt zie je 3 aansluitingen
2 vga en en dmi poort ,2 naast elkaar en eentje bij de usbpoorten
als je de pc tijdens het schoonmaken helemaal uit elkaar hebt gehaald dus bijvoorbeeld de videokaart er uit hebt gehaald om de ventilator schoon te maken
dan kan het zijn dat je bios terug gegaan is naar de interne videokaart (geld eigenlijk voor alle onderdelen

Als je de de monitor weer op de poort hebt gezet die normaal gebruikt dan denk het bios dat je weer de interne videokaart gebruikt
kijk even in je bios en zoek naar graphic optie en zet deze weer op external video
succes
het is een klein probleempje dus moet snel te vinden zijn
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Dus een vrij simpele pc dus
probeer deze
start op ga naar bios Dell toets of f2 ? en zet deze op default values
(geloof met f5) anders even in het menu lijstje kijken
F10 save y hij start dan weer op.
misschien nog een F2 tijdens het opstarten ?
kijk daarna even naar energiebeheer, beeldscherm opties
ed
en probeer de slaapstand opnieuw
Dat heb ik ook meerdere keren gehad met Windows Vista. Door op het moederbord de batterij jumper te disabelen en daarna op enable te zetten startte de pc weer op. Bijzonder en wellicht bij u ook de oplossing

Toegevoegd na 2 minuten:
Het deed zich net als bij u alleen voor bij het activeren na de slaapstand. In de pc zal er vermoedelijk niets fout zitten als deze met een koude start wel goed functioneert.