Ik wil mijn laptop helemaal leeg hebben. Hoe doe ik dit?

Mijn laptop geeft hele rare blauwe strepen aan als hij aan staat. Volgens mij is het GEEN hardware probleem want soms zijn er geen strepen. Ik denk dat het scheelt er tijdelijk een ander besturingssysteem op te zetten maar hoe krijg ik die laptop helemaal leeg om vervolgens bv. unbuntu er op te installeren. Ik wil daarbij geen sporen meer tegenkomen in de registers. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Opnieuw het besturingssysteem installeren. Dan verwijderd hij alles van de c schijf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als Ubuntu er op zet ipv bijvoorbeeld windows dan ben je de registers en alle andere OS data kwijt. Als Ubuntu over een andere linux versie zet, dan niet. Maar dat was je waarschijnlijk ook wel duidelijk.
Wat ook werkt is opbooten van een andere OS en dan de registers files weg halen. Dit is meestal zeer lastig, omdat deze systeemfiles een van meest beveiligde files zijn.

Maar voor dat ik diep in Ubuntu methode of verwijdereren van registers in ga. Naar mijn persoonlijk mening zit het probleem niet in de registers of de hardware, maar in de driver. Dus een schone herinstallatie van de driver(s) is de eerste stap die in zou proberen. Dus installeer een driver die wel werkt op met het beeldscherm, maar zo algemeen is dat het andere files gebruikt. Hierna start je op. Nu wordt alle verwijzingen in de registers verwijderd en de drivers files.
Dan installeer je de correct driver. De driver files komen op een ander plek terecht op de hardschijf en je hardware doet het weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin gewoon aan de Ubuntu-installatie.

Als je aan de stap komt om te kiezen welke partitie je wil gebruiken om ubuntu op te installeren kan je de huidige windows partitie verwijderen en een ext2 of ext4 voor ubuntu aanmaken. Er zal niets van het vorige bestandssysteem 'overblijven'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar:
http://thepiratebay.se/

Daar typ je bijvoorbeeld "Windows 7"

Je download het besturingssysteem.
Daarna zet je ALLE bestanden op een CD

Je zorgt eerst dat je alle drivers en persoonlijke informatie op een ANDERE schijf hebt staan, zodat deze veilig zijn.

Daarna start je de computer opnieuw op en zorg dat je vanaf de CD opstart. Nu zal je een paar keer op "volgende" moeten klikken. VERGEET TIJDENS DE SETUP NIET JE
C-SCHIJF TE FORMATTEREN.