Ik heb een win xp computer maar bij het opstarten bij het Windows logo blijft hij wazig hangen heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
je bedoeld het opstart scherm ? zie je dan ook die groene of blauwe balk ?
of het inlog venster met gebruikersnamen ?

Antwoorden (3)

F8 indrukken bij het opstarten! Doe dit na de POST (power on self test) van de bios. In sommige gevallen zie je eerst een logo in het beeld, bij andere zie je een hoop informatie door het beeld schieten, zoals geheugen en hardeschijven etc.
Daarna een aantal maal op F8 drukken, totdat je een menu krijgt waarin je kunt kiezen voor "opstarten in veilige modus" als je dan opstart en je komt in Windows, krijg je de optie om een systeemherstel uit te voeren. Doe dit, en plaatst de laatst bekende werkende herstelpunt terug. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heey met veilige modes start hij nog steeds niet op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ook een xp installatie cd? Die er in doen en daar vanaf opstarten. Vaak kun je aan het begin van het opstarten (de bios post) een optie kiezen om de bootvolume te veranderen. Bijvoorbeeld op F3.
Staat vaak onder in het scherm aangegeven.
Als je dan in de installatie terecht komt, kun je ook een herstel installatie uitvoeren. Als hij daarin aangeeft dat de volume niet geschikt is o.i.d. dan iade schijf hoogstwaarschijnlijk defect,
Je kunt dan nog proberen om een nieuwe schijf te kopen, te installeren en dan de oude schijf er bij te plaatsen, om te kijken of je de bestanden nog veilig kan stellen!
Succes
Alle bestanden even backuppen en vervolgens gewoon windows herinstalleren. Misschien niet zo prettig maar wel sneller. Zoeken achter een 'hopelijk bestaande' oplossing zal waarschijnlijk namelijk veel langer duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het beeld bevriest kan het ook zijn dat het geheugen defect is .