Wat voor onderdeel is 'n "dimsum" in een computer?

ik plaats het maar onder besturingssystemen omdat m'n computer niet werkt en iemand zei dat ik n dimsum nodig had..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

DIMM - Dual Inline Memory Module. Oftewel het geheugen. Geheugen is relatief storingsgevoelig en is toch wel een onderdeel dat vaak kapot gaat in computers. Als het er helemaal niet in zit moet er een geheugenmodule geplaatst worden, als het er wel in zit moet de module vervangen worden (als ie kapot is).

volgens mij heb je het verkeerd verstaan ? een dimsum is een aziatische lekkernij wat er bedoeld kan zijn is geheugen met dimm ? dim memory misschien ?

Een dimsum??? Draai je het niet om? Is het geen sumdim oftewel: SO-DIMM? Dat zijn kleine ramgeheugenmodules. De normale modules zijn DIMM, maar jij spreekt nu dus waarschijnlijk over een laptop of nettop? Nee? Dan is het dus niet SO-DIMM. In dat geval zou ik eens een ander 'iemand' aanspreken i.v.m. het probleem. Want dan is de huidige 'iemand' die je over de dimsum heeft verteld gewoon iemand die interessant wilt doen en wil laten uitschijnen alsof hij iets van computers kent door onderdelen zelf te verzinnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100