Wat voor onderdeel is 'n "dimsum" in een computer?

ik plaats het maar onder besturingssystemen omdat m'n computer niet werkt en iemand zei dat ik n dimsum nodig had..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

DIMM - Dual Inline Memory Module. Oftewel het geheugen. Geheugen is relatief storingsgevoelig en is toch wel een onderdeel dat vaak kapot gaat in computers.

Als het er helemaal niet in zit moet er een geheugenmodule geplaatst worden, als het er wel in zit moet de module vervangen worden (als ie kapot is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij heb je het verkeerd verstaan ?

een dimsum is een aziatische lekkernij

wat er bedoeld kan zijn

is geheugen met dimm ? dim memory misschien ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,idd,dimsum,lekker..en kunt u me ook vertellen hoe/of 'n dim memory m'n computer kan verstoren zeg maar?
capthavoc
11 jaar geleden
dat is mogelijk, als je computer een ECC memory nodig heeft
en er nu een non ECC in zit
heb je bijvoorbeeld een server dan zit daar vaak geheugen in die 100 % data goed moet zijn ontvangen en verwerken
fouten en de data is in deze mem bankjes uit ten boze
hoe dat allemaal werkt weet ik ook niet
maar er zijn zeker pc die alleen ecc geheugen kan hebben
maar goed dit is mijn eerste indruk Als er met het bankje niets loos is dan zou dat een oorzaak kunnen zijn
maar je bankje kan net zo goed defect zijn of
toch van het verkeerd soort zijn maar wat is er precies loos ? valt je pc uit met een bleu screen of death met
mem error
irq les or not equel of zoiets ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ECC reg geheugen zit meestal alleen in servers, dus lijkt me niet echt relevant voor de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mem error..grijs screen
capthavoc
11 jaar geleden
je weet niet wat voor pc er wordt bedoeld, en ik heb ook server gezegd
Dus ik neem deze optie mee voor het geval dat ze daar over sprak
Maar wellicht heeft ze haar geheugen gemixed ?
dus een Simm en een Dimm bankje
waar de ene pc beter mee kan omgaan
dan de andere ?
dus we vragen gewoon verder ,.....
capthavoc
11 jaar geleden
ah ok the Quest contineus;) ik vermoed dat je 2 bankjes of meer hebt en er misschien recentelijk eentje bij hebt gezet of laten zetten ?
de kans is groot dat 2 of meerdere bankjes niet van het juiste type zijn ?
vaak werken pc het liefst met geheugen bankjes die van het zelfde soort zijn heb je zoals gezegd 1 bankje met maar aan 1 kan een rijtje chips
en een ander bankje met aan beide kanten een rij chips
dan kan de pc deze wel eens verkeerd lezen ook al lijkt het misschien dat het wel kan werken soms is dat dus niet het geval als het gegeugen gebruik over een bepaalde grens gaat
het is dus van belang te kijken met welke soort geheugen bankjes je pc het beste werkt
en vaak als je 2 van verschillende soort er in hebt
dan werkt dat gewoon niet goed
meestal hoef je maar 1 van de 2 te vervangen of in elk geval de afwijkende ??
Een dimsum???

Draai je het niet om? Is het geen sumdim oftewel: SO-DIMM?

Dat zijn kleine ramgeheugenmodules. De normale modules zijn DIMM, maar jij spreekt nu dus waarschijnlijk over een laptop of nettop?

Nee? Dan is het dus niet SO-DIMM. In dat geval zou ik eens een ander 'iemand' aanspreken i.v.m. het probleem. Want dan is de huidige 'iemand' die je over de dimsum heeft verteld gewoon iemand die interessant wilt doen en wil laten uitschijnen alsof hij iets van computers kent door onderdelen zelf te verzinnen.