Hoe heet dat pijltje op de computer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat pijltje op je scherm heet: cursor. Pijltjes op je toetsenbord heten: omhoog, omlaag, links, rechts, tab (voor inspringen), enter en/of return (beide voor regeleinde), backspace (vorige letter wissen). De dubbele pijl zit op de shift, voor hoofleters. Tenslotte is de ^ (zie boven de 6) is geen pijltje.

Je bedoelt de cursor, neem ik aan?

Je bedoelt dat pijltje dat meebeweegt met je muis? Dat noemen we een 'cursor'. Heeft denk ik niets met vloeken te maken, maar dat weet ik niet zeker :)

Cursor of op z'n hollands aanwijzer.

Muispijltje. Of gewoon 'muis'. In ‘t engels: mouse pointer, of mouse. 'Cursor' is meer ‘t knipperende blokje in de command-prompt.

Dat pijltje wordt gewoon: muisaanwijzer genoemd. En een cursor is dat knipperende streepje in tekstverwerkingsprogramma`s als bijvoorbeeld:`Word`.

Muispijltje Pointer

Veel misverstanden in de antwoorden. Het pijltje wat je b.v. op je bureablad ziet heet MUISAANWIJZER. Het knipperende verticale streepje wat je b.v. in een tekstdocument ziet heet CURSOR.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100