Pc verbind niet draadloos met ons draadloos netwerk, hoe kan dat?

Er staat: ''''de instellingen die op de computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk?
Hoe kan ik dit veranderen?
Wil de pc graag draadloos, wil de internet kabel voor xbox gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een domme vraag, maar kan jouw computer draadloze verbindingen aan?

Het beste antwoord

"de instellingen die op de computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk?"

Dat betekend dat de computer verbinding probeert te maken, maar de router geeft als antwoord dat het wachtwoord/beveiliging instellingen verkeerd zijn.

Hoe dit op te lossen:

Windows 7/vista:

Rechts onder naar je computerschermpje met internet kabel (of 5 streepjes) met een kruis erin(of geel sterretje) en klik erop > klik jou netwerk aan en vul je wachtwoord opnieuw in, als je deze niet weet, die staat meestal op de achterkant van jou router.

Windows XP:

Start > configuratiescherm > internetverbindingen > draadloos netwerk beheren > verwijder je oude netwerk > terug naar internet verbindingen > verbinden met een netwerk > zoek naar netwerken > klik je netwerk aan > vul je wachtwoord in.

Het kan zijn dat het een ander probleem is, mocht dit niet werken dan zijn er nog andere dingen die je kan troubleshooten, laat me het maar weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
logisch stappen netjes +
er zit nog een stap onder
Die meestal niet ndoig zijn hoor
maar even ten overvloede
waar je in xp wel eens tegenaan kan lopen
(als het niet om de encryptie gaat) voordat je deze doet moet je zeker weten dat je de juiste driver voor de netwerk kaart hebt
in windows 7 en vista is dit geen probleem
en kan je dus vergeten maar xp wil nog wel eens een wat simpelere driver installeren waardoor dit probleem onstaat
zeker als je xp service pack 3 er niet op hebt
en netframe work
zoek dus uit of je de juiste driver hebt
gebruik desnoods een driver searcher
let wel de meesten moet je voor betalen
en het is beter een goed diagnose programma als belarc te gebruiken om de juiste naam van de driver te vinden
en dan handmatig zoeken (als je geen cd hebt )
of als de driver niet te vinden is op de website van de fabrikant
let wel veel van die driver searcher zijn pure reclame bombs
pas dus op

maar er zijn enkele die een hele basic download bieden
erg traag maar in het geval van een netwerk kaart is de download maar klein
weet zo even geen goeie driver searcher meer
het is al zo lang geleden

heb je echt de juiste driver ?
ga naar start
configscherm
apparatenbeheer
en verwijder daar de hele netwerkkaart
en start de pc opnieuw op
en dan vindt en installeert ie de netwerk kaart weer als
nieuw
meestal heeft ie dan alleen het ww weer nodig
en werkt verder weer goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wat je zegt, capthavoc, maar ik ga er vanuit dat de vraagsteller niet erg veel verstand van dit soort zaken heeft en dan lijkt me het niet handig dat je in één keer zoveel over hem/haar heen gooit. stapsgewijs troubleshooten. werkt dit meest voorkomende probleem niet? dan naar volgende stap, werkt nog niet? welke mogelijkheden zijn er nog meer, volgende stap etc.
capthavoc
11 jaar geleden
ach ja ben een beetje overijverig ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb windows 7, maar juist daar waar je je netwerk kan aanklikken staat het en je kunt dan nergens op klikken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Start(links onder) > configuratiescherm > netwerk en internet > netwerk en delen. Ik zie net dat iemand ook vraagt of je wel een draadloze adapter hebt. Het kan zo zijn dat je deze niet hebt en moet je dus een LAN(internet) kabel aansluiten. Je kunt dit bevestigen om links boven bij netwerk en delen te kijken naar draadloze adapter instellingen, als deze er niet staat betekend dit dat je geen draadloze adapter hebt of geen drivers van het apparaat (als je deze wel hebt) hebt.

Andere antwoorden (1)

Deze melding krijg je als de encryptie van de router niet gelijk is met die van de netwerkkaart in je computer. In je router kan je zien wat voor een encryptie wordt toegepast. Via het netwerkcentrum>>adapterinstellingen wijzigen kan je de netwerkkaart dezelfde instelling geven.