hoe zorg ik ervoor dat mijn computer verbonden is met mijn router? Ik heb nu kabelinternet..

Mijn computer is verbonden met internet via kabel. nu heb ik een router en ik heb er wel verbinding mee op me phone maar op de pc heb ik dan hele rare verbinding als de router aangesloten is. dan doet internet het soms wel soms niet of valt weg of er komt ee nscherm met : geen wan connection ofzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De eerste keer moet je je router instellen. Dat doe je door de router met een kabel met je computer te verbinden, zodat de router weet dat beveiligen niet nodig is. Of door draadloos verbinding te maken, als je zeker weet dat er nog geen beveiliging op je router zit.
Je router heeft een IP adres. Dat toets je in de zoekbalk van je browser en dan ben je op je router. Vaak is dit IP-adres 192.168.1.1 maar het kan per router verschillen.
Hier stel je bijvoorbeeld in welke computers en telefoons van jou het internet (de router) op mogen, en alle anderen niet. Succes!