Waarom kan ik niet defragmenteren?

Heb een asus eee pc.
Als ik schijfdefragmentatie opstart kan ik nog wel de schijf voorbereiden maar als ik vervolgens probeer te defragmenteren reageert ie niet en gebeurt er niks.
Wat kan dit zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Behalve wat Haelenaar schrijft kan er natuurlijk altijd een fout zitten in het defrag. programma. Herinstalleren is de boodschap. U kan natuurlijk ook kiezen voor het gratis programma "Defraggler" wat u kan downloaden op onderstaande link. Werkt perfect en is van dezelfde producent als Ccleaner. Beide programma's zijn aan te bevelen.

Bronnen:
http://www.piriform.com/defraggler/downloa...

Het kan zijn dat je niet genoeg vrije schijfruimte hebt om te defragmenteren. Normaal gesproken geeft ie dan wel een melding. Het kan ook zijn dat er nog ergens een programma actief is die veel leest en schrijft op de schijf. Dat kan het defragmenteren ook tegenhouden.

Vaak moet de pc percé herstarten om te defragmenteren, maar zoiets zou de pc ook moeten melden. Het kan in iederegeval geen kwaad om de pc te herstarten, wellicht gaat hij daarna direct defragmenteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100