Waarom kan ik niet defragmenteren?

Heb een asus eee pc.
Als ik schijfdefragmentatie opstart kan ik nog wel de schijf voorbereiden maar als ik vervolgens probeer te defragmenteren reageert ie niet en gebeurt er niks.
Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag, maar je kunt het eens proberen met b.v. het gratis Smart Defrag: http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal bedankt voor de antwoorden en reacties!
Ik kan alleen niks meer doen! Ze hebben mijn account geblokkeerd…......

Het beste antwoord

Behalve wat Haelenaar schrijft kan er natuurlijk altijd een fout zitten in het defrag. programma.
Herinstalleren is de boodschap.
U kan natuurlijk ook kiezen voor het gratis programma "Defraggler" wat u kan downloaden op onderstaande link.
Werkt perfect en is van dezelfde producent als Ccleaner.
Beide programma's zijn aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat je niet genoeg vrije schijfruimte hebt om te defragmenteren. Normaal gesproken geeft ie dan wel een melding.
Het kan ook zijn dat er nog ergens een programma actief is die veel leest en schrijft op de schijf. Dat kan het defragmenteren ook tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan dit komen door bijv. Skype? Of een desktop applicatie die actief is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou sowieso alle lopende applicaties even afsluiten. Tussentijds schrijven van applicaties komt het defragmenteren niet ten goede.
Vaak moet de pc percé herstarten om te defragmenteren, maar zoiets zou de pc ook moeten melden. Het kan in iederegeval geen kwaad om de pc te herstarten, wellicht gaat hij daarna direct defragmenteren.