Kan school je via cookies volgen?

voor mijn schoolsite moet ik cookies accepteren. Stel ik open daarna de youtube app op mijn telefoon, kunnen ze mij dan ook volgen op die app.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee dat kan niet, cookies zorgen ervoor dat gegevens sneller geladen worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de cookies staan wat gegevens van je die je ooit hebt achtergelaten op de website van de school, m.a.w. ze kunnen daarmee zien wie je bent. Ze kunnen echter niet zien wat je voor de rest met je telefoon doet, dus ze kunnen je niet volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee.
Cookies worden door je browser opgeslagen, en gelezen. Websites gebruiken ze om informatie op te slaan op je computer / telefoon, die ze later weer kunnen lezen als jij weer op die website komt.

De Youtube app op je telefoon slaat vast ook dingen over jou youtube gebruik op, maar doet dat niet in de vorm van cookies die door je web browser gelezen kunnen worden.

Tenminste tenzij je een heeeel slimme systeembeheerder op je school hebt, die via een nog onbekende exploit in staat is via de browser van jouw telefoon, de gegevens van de youtube app op je telefoon te lezen. Maar dat gaat dan nog steeds niet via cookies.

Lijkt me niet dat iemand daar zoveel effort in gaat stoppen. Verwacht dat eerder bij de internet bankieren applicatie en de website van zeg 'club van multi miljonairs'.