Kan ik in Windows 7 processen uitschakelen om stotterend beeld in games te voorkomen?

Wellicht heeft Windows 7 standaard een functie om processen die niet gebruikt worden binnen games te disablen?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb IOBit geprobeerd, maar dit levert geen zichtbare verbeteringen op. Het knutselen aan de services is mijns inziens wat te riskant. Ik sten inderdaad de resolutie en het detail wel wat lager in. Opgelost!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles processen die je uit kunt schakelen kun je zonder grote consequenties doen, bij het herstarten zal alles automatisch weer aan staan. Je moet het echter niet permanent uit zetten.

Het beste antwoord

Wat je kan proberen:
-De resolutie van de game lager zetten.
-De grafische details in de game lager zetten. Dat kan in elke moderne 3D-game. Een wat minder gelikt beeld die wél vloeiend werkt, is altijd beter dan een stotterend beeld.

Processen uitschakelen:
1. Start
2. Uitvoeren
3. Msconfig {enter}
4. Bij opstarten: alles uitschakelen.

1. Start
2. Uitvoeren
3. services.msc {enter}
4. Nu heb je Google nodig om te zoeken welke services je uit kunt schakelen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zelf heb ik uitgeschakeld:

Application Layer Gateway Service
ClipBook
DHCP Client
Error Reporting Service
Google Update Service
Help and Support
HID Input Service
IMAPI CD-Burning COM Service
Indexing Service
IPSEC Services
Java Quick Starter
Messenger
NetMeeting Remote Desktop Sharing
Network DDE
Network DDE DSDM
NVIDIA Display Driver Service
Portable Media Serial Number Service
Remote Registry
Secondary Logon
Security Center
Smart Card
System Restore Service
Telnet
Terminal Services
Themes
Uninterruptible Power Supply
VNC Server
Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)
Windows Image Acquisition (WIA)
Windows Time
Windows User Mode Driver Framework
Wired AutoConfig
Wireless Zero Configuration

LET OP: afhankelijk van je eigen configuratie, kan 't onverstandig zijn die lijst klakkeloos over te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

probeer de gamebooster van iobit eens.
capthavoc
14 jaar geleden
Je kunt processen uitschakelen. mmm heeft dat al aangegeven, inclusief een aantal voorbeelden.

Voor een uitgebreide beschrijving van welke processen je zou kunnen uitschakelen, wat de eventuele consequenties zijn, en wanneer je een bepaald proces beter wel of beter niet kunt uitschakelen, verwijs ik je naar Black Viper - zie Bron. Zoek daar naar alles wat te maken heeft met Services en/of Service Configuration.