elke week maak ik een back-up van mijn PC via windows 7, extra schijf is nu vol.Waarom verwijderd windows de oude backups niet,of hoe kan ik dt inst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Windows gooit niks weg maar plakt alle bestanden die gewijzigd zijn achteraan de backup (niet helemaal zoals het gaat maar voor de beantwoording is dit voldoende (dit voor de muggezifters onder de lezers :-))

Ik heb hetzelfde probleem en en als het zich eens in de zoveel tijd voordoet dan doe ik het volgende. Ik formateer de schijf waar ik naar toe backup, maak een nieuwe systeem backup en daarna een een bestandsbackup. Meestal kan ik er dan weer voor een aantal maanden tegen.

Om het voorkomen van het probleem te verminderen kun je ook kritisch kijken naar wat je precies backup. Ik backup bijvoorbeeld geen MP3 bestanden omdat die nooit veranderen en mochten ze verloren gaan dan zijn die altijd weer wel ergens te vinden. Foto's backup ik juist op twee plaatsen (een keer per 3 maanden op een aparte schijf die ik bij mijn schoonouders neerleg) omdat als die verloren gaan ik ze nooit meer terug kan krijgen. Uitsluiten van bestanden van een backup kan veel ruimte schelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik de gratis software 'Syncback': http://www.2brightsparks.com/download-syncback.html

Werkt perfect en met veel meer instellingen, ook backup overschrijven zoals jij wilt.