PC sluit spontaan af en gaat niet meer aan. Hoe op te lossen?

Ik had windows live essentials verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, omdat msn het niet meer deed. Toen hij klaar was met installeren sloot de pc ineens af en ik krijg hem niet meer aan. Ik had de stroom van de pc afgehaald en er weer in gedaan. Toen deed ie het wel, maar elke 10 minuten of in ieder geval heel snel sluit hij weer af en kan je hem niet meer aanzetten. Ik krijg ook geen error te zien, het is gewoon pats boem uit. Bovendien werkt msn nog steeds niet.. hij geeft telkens aan dat windows live messenger niet meer werkt, er wordt gezocht naar een oplossing.

Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg hem gewoon niet opgestart, tenzij ik de stroom eraf haal.. Dat kan toch niet zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Als je niks met WLE doet, maar de pc gewoon aan laat staan, sluit hij dan ook af?
Voel eens aan de kast, is de PC erg heet? Zit er veel stof in de ventilatieopeningen?

Als dit probleem zomaar zou optreden, zonder het WLE probleem zou ik denken dat je PC vanbinnen te warm word. En dat hij zichzelf automatisch uitzet om schade te voorkomen.
Wat je altijd kan doen is met de stofzuiger de ventilatieopeningen schoon te zuigen, zodat er geen stof meer inzit.

Wat je kan proberen is met je windows CD, de PC op te starten en windows dan te repareren. Misschien dat dat helpt.
Als je PC lang genoeg aanblijft, kun je dit ook proberen. Je gaat naar start > bureau accessoires, en dan uitvoeren. Ik het vak typ je in: "sfc /scannow" (zonder aanhalingstekens)
Windows controleert nu alle systeembestanden. Hopelijk blijft de PC lang genoeg aan om dat af te maken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows opnieuw installeren. Dit doe je met behulp van een cd, die je kan downloaden of kopen. Je start de pc op en krijgt de melding: press key to boot from cd. Dat doe je en vervolgens start je het plan om windows te installeren.

Sla wel eerst belangrijke bestanden op op een USB stick of harde schijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ga windows echt niet opnieuw installeren. Dan ben ik allleeees kwijt en mails kan je niet opslaan.. dus daar ga ik echt niet aan beginnen. Er moet een andere oplossing te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar de mails van outlook van mijn moeder niet. En ik krijg niet eens die press key to boot from cd te zien.. dus het lukt gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt alsof je een virus of een leuk stukje spyware hebt geinstalleerd... Doe eens een scan met een up-to-date virus of spyware scanner. Voor wat betreft je niet opgeslagen belangrijke bestanden: je weet toch wel dat elke harde schijf ooit een keer kapotgaat en dat alleen een backup je dan kan redden? Je Moet Regelmatig een Backup Maken Uitroepteken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb totaal geen verstand van computers en ik doe altijd back ups op de D schijf. En ik heb dus ook geen idee of die er dan nog zijn na herinstallatie. Als dat uberhaupt wel lukt want ik krijg het niet eens voor elkaar om hem opnieuw te installeren. Bovendien blijft de pc telkens hangen en kan ik dus ook geen virus scan doen. Ik gebruik mcaffee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die back ups staan er nog op als je windows herinstalleert omdat je windows op je c partititie zet en je back ups op d
alles wordt verwijdert van je c paritie en niet van je d partitie
Hallo,

Waarom direct herinstalleren als optie geven, eerst proberen het probleem gewoon op te lossen. herinstallatie kan altijd nog.

windows heeft meerdere logs waarin wordt bijgehouden of er bijvoorbeeld fouten zijn gebeurd met informatie hier over.

ga naar:
1. start
2. rechtermuis knop op deze computer
3. beheren (hier heb je wel admin rechten voor nodig)
4. vervolgens links in het menu: systeemwerkset
5. logboeken
6. windows logboeken.

kijk in deze logboeken rond of je misschien een geel of rood icoontje ziet met een foutmelding met een eventuele oplossing voor deze fouten.

hopelijk heb ik je de oplossing gegeven of je misschien wel opweg geholpen.

groeten,
Bartcho
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer eens op hetzelfde gebeurt, als je je pc met een live-cd opstart (bijv. http://www.ubuntu.com/download/desktop) als het dan nog steeds gebeurt is het hardware matig....

zoals je het schrijft gok ik op een ventilatie of voedingsprobleem... dus of doet het de cpu fan niet meer goed , wat dat moederboard snapt en om overhitting te vorkomen de computer afsluit... of de voeding levert weliswaar voor een tijdje genoeg stroom maar houdt dat niet vol, als je veel harde schrijven en/of een dikke graphics card hebt zou dat kunnen, maar de fan is waarschijnlikker

Toegevoegd na 54 seconden:
URL moet zijn http://www.ubuntu.com/download/desktop dus zonder ()