Waarom probeert Windows steeds een update voor .NET Framwork 3.0 te installeren, terwijl ik .NET 3.5 SP1 al heb?

KB928416: Taalpakket voor Microsoft .NET Framework 3.0: x86

Waar slaat dat op, als je 3.5 SP1 al op je PC hebt? En waarom gaat dat via automatische updates - sinds wanneer is een taalpakket een benodigdheid?

'T mislukt trouwens steeds: error 0x80070643. De SoftwareDistribution/Download map leegmaken hielp trouwens ook niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De reden waarom dit wordt geïnstalleerd is doordat het een taalpakket is, waarschijnlijk kies je voor e Nederlandse taal. Dit is dus niet hetzelfde als de Servicepack die je al geïnstalleerd hebt staan.

De reden waarom dit pakket niet ge-deinstalleerd kan worden is doordat jij (net als ik) de installatie bestanden en tijdelijke bestanden hebt weggegooid. Vaak kun je wel aan de juiste bestanden komen door de foutmelding kritisch te bekijken en op te zoeken welke bestanden je mist.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door MS wordt dit taalpakket essentieel gezien zodat de taal weer geoptimaliseerd is.

Mocht je zelf niets met Frameworks doen dan kun je dit bestand evt. uitschakelen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Opmerking vanaf de vraagsteller:

"waarom dit pakket niet ge-deinstalleerd kan worden"

Moet zijn:
"waarom dit pakket niet ge-installeerd kan worden"
Het pakket zoekt zijn drivers/stuurprogramma's waarschijnlijk in de oude bestanden van het pakket, in dit geval staat het vaak in de tijdelijke-bestanden of in de "updatebestanden"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"waarom dit pakket niet ge-deinstalleerd kan worden" Bedoel je
"waarom dit pakket niet ge-installeerd kan worden"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oops ja klopt, ik dacht even dat je het anders wilde de-installeren. Iets te snel geantwoord :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je zo een goed antwoord en dan kan er nog geen eens een plusje vanaf.+1 en dik verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je + in dit geval TegenXinnig. De kans bestaat natuurlijk dat niet iedereen dit antwoord goed genoeg vind of dat de inhoud niet geheel klopt. Daarbij valt deze vraag in een categorie waarin niet veel mensen zich verdiepen waardoor de vraag wellicht wordt overgeslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo zijn 't niet echt updates? Ze worden toch door Automatic Updates gevonden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Tovenaar: verklaar eens waarom het geen echte updates zijn?
Alles onder Windows updates zijn echte updates. Of het een security/critical update is dat geloof ik zelf ook niet, maar het is toch zeker een update. Ben benieuwd naar je reactie Tovenaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er nog niet uit en weet de oorzaak/oplossing nog niet... "waarschijnlijk kies je voor e Nederlandse taal"
Nee hoor, ik 'kies' niks. Dat doet Windows zelf; 't is Windows zélf die met de update op de proppen komt als je controleert op updates.

Andere antwoorden (1)

Het probleem is intussen met behulp van Microsoft Support opgelost. Ik had de
oplossing al eerder gezien maar dacht dat deze niet zou werken omdat bij mijn
VISTA versie Framework 3.0 zit. Hierop kreeg ik het volgende antwoord van
Microsoft:
Op basis van uw probleemomschrijving geeft u aan dat KB929729:
Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework versie 1.1 Service Pack 1
niet geinstalleerd kan worden.
Vista draait welliswaar met Framework 3.0 maar dat neemt niet weg dat u deze
'update' niet hoeft te installeren aangezien 3.0's kern draait op versie 1.0
en 1.1.
Ik wil u daarom alsnog adviseren om de troubleshoot uit te voeren wat
uiteindelijk geen effect zal hebben op uw primaire Framework 3.0 versie.