Mijn laptop start niet meer op, wat moet i doen?

Mijn acer aspire start niet meer op, ik zat gewoon even op internet toen de pc vast hing en ik kon niet meer doen. Toen ik de pc herstartte werkte dat niet en ik moest systeemherstel uitvoeren, maar dat werkte ook niet. Toen kon ik bij de geavanceerde opties ook naar zo n herstelpunt gaan maar die heb ik niet. Veilige modus etc werkt ook niet, wat moet ik doen?
De pc draait op windows vista

Alvast bedankt :)

Toegevoegd na 15 minuten:
Als ik windows opnieuw installeer, ben ik al ook al mijn bestanden kwijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

dat had mijn laptop ook misschien windows opnieuw installeren als hij het daarna niet doet ziet het er na uit dat hij naar een maker moet :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je inderdaad ook niet als laatste optie en herstel punt kunt gebruiken
dan zit er niet anders op windows er opnieuw op te zetten
maar dit kan je op 2 methodes doen alles er af of over de oude installatie heen zetten
hij kies vanzelf die optie tenzij je anders aan geeft

dus je bestanden worden dan in een old windows map gezet dus het meeste wordt wel bewaard

alleen als je bijv windows mail of ene andere outlook achtig mail gebruikt die ben je vrees ik dan wel kwijt
gebruik je gewoon hotmail en gmail
zonder gebruik te maken van windows mail of outlook dan is dat geen probleem
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Ik geloof dat er dus iets kapot is aan een van je geheugen bankjes als ik het zo lees ?
het is dus wel mogelijk dat er nu met je windows niets aan de hand is maar dat er iets mis is met je geheugen als je meer dan 1 bankje in je pc/laptop hebt probeer het dan eens met 1 bankje erin
wissel ze om als je weer hetzelfde tegenkomt als ie opeens wel blijkt te werken met 1 bankje is het andere bankje kapot Bedenk wel omdat je windows er eigenlijk tot nu toe gewoon op staat en er met de software niet mis is
kan het zijn dat windows gewoon werkt
dus probeer eerst gewoon op te starten
voordat je verder gaat met herinstalleren
hij zal ie de eerste keer wellicht op starten met de mededeling dat hij in deze modus opstart wegens die hardware fout
probeer alles
dus eerst gewoon opstarten
dan in veilige modus te komen
En als dat lukt kan je daar misschien een herstelpunt vinden en dan gewoon opstarten volgens mij heb je kans dat als je het bankje vindt dat kapot is dat hij zelf meteen goed is.
capthavoc
11 jaar geleden
Een geheugen bankje is RAM geheugen als dat kapot is kan dat storingen geven wat je dan meestal krijg is een BSOD een bleu screen of death hopelijk werkt je pc nu wel goed maar mocht je dit weer tegen komen dan is er toch iets mis met je geheugen
Als je de installatieCD/-DVD van Vista hebt, deze opstarten, en dan in de setup kiezen voor: -repareer- en herstelopties huidige installatie.

Misschien kan hij dan nog iets. Zo niet, harde schijf eruit slopen, in een andere computer zetten/in een e-Sata case en op andere PC aansluiten/in een USB case zetten en op andere pc aansluiten, je belangrijke bestanden redden, harde schijf terug in de laptop zetten, formatteren en Vista opnieuw installeren (of ga meteen voor Ubuntu/Windows 7, stukkies sneller :) ).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,
Ik raad aan eerst de herstelmodus van acer te gebruiken meestal is dit bij het opstarten alt+f10 heel snel achter elkaar drukken en dan ALLEEN HET BESTURINGSSYSTEEM TE HERSTELLEN!
Dan raak je niets kwijt...
Anders windows opnieuw installeren!
Veel suc6!
Lees dit ook: http://www.ehow.com/how_5525953_recover-acer-aspire.html