Mijn laptop start niet meer op, wat moet i doen?

Mijn acer aspire start niet meer op, ik zat gewoon even op internet toen de pc vast hing en ik kon niet meer doen. Toen ik de pc herstartte werkte dat niet en ik moest systeemherstel uitvoeren, maar dat werkte ook niet. Toen kon ik bij de geavanceerde opties ook naar zo n herstelpunt gaan maar die heb ik niet. Veilige modus etc werkt ook niet, wat moet ik doen?
De pc draait op windows vista

Alvast bedankt :)

Toegevoegd na 15 minuten:
Als ik windows opnieuw installeer, ben ik al ook al mijn bestanden kwijt?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat had mijn laptop ook misschien windows opnieuw installeren als hij het daarna niet doet ziet het er na uit dat hij naar een maker moet :/

Als je inderdaad ook niet als laatste optie en herstel punt kunt gebruiken dan zit er niet anders op windows er opnieuw op te zetten maar dit kan je op 2 methodes doen alles er af of over de oude installatie heen zetten hij kies vanzelf die optie tenzij je anders aan geeft dus je bestanden worden dan in een old windows map gezet dus het meeste wordt wel bewaard alleen als je bijv windows mail of ene andere outlook achtig mail gebruikt die ben je vrees ik dan wel kwijt gebruik je gewoon hotmail en gmail zonder gebruik te maken van windows mail of outlook dan is dat geen probleem

Als je de installatieCD/-DVD van Vista hebt, deze opstarten, en dan in de setup kiezen voor: -repareer- en herstelopties huidige installatie. Misschien kan hij dan nog iets. Zo niet, harde schijf eruit slopen, in een andere computer zetten/in een e-Sata case en op andere PC aansluiten/in een USB case zetten en op andere pc aansluiten, je belangrijke bestanden redden, harde schijf terug in de laptop zetten, formatteren en Vista opnieuw installeren (of ga meteen voor Ubuntu/Windows 7, stukkies sneller :) ).

Hoi, Ik raad aan eerst de herstelmodus van acer te gebruiken meestal is dit bij het opstarten alt+f10 heel snel achter elkaar drukken en dan ALLEEN HET BESTURINGSSYSTEEM TE HERSTELLEN! Dan raak je niets kwijt... Anders windows opnieuw installeren! Veel suc6! Lees dit ook: http://www.ehow.com/how_5525953_recover-acer-aspire.html

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100