Wat is beter voor een netbook? Windows 7 starter, of de gewone XP?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zo-wie-zo W7 want er zijn al een pak programma's die met XP niet compatible zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Windows XP wordt ondersteund tot ( ik meen) april 2014, daarna komen er geen updates meer, dus ook geen beveiligings- updates. Wil je even plezier hebben van je netbook dan is XP dus niet de ideale keuze. Starter heeft als nadeel dat je niet meerdere programma's tegelijkertijd kan draaien; een behoorlijke beperking dus. Zelf heb ik een netbook met W7 Ultimate en dat loopt als een zonnetje. Wel zorgen dat er 2 gig geheugen inzit anders is hij wat traag.
In jouw geval zou ik proberen er 1 te vinden met W7 home erop. Iets minder zwaar dan Ultimate - wat je waarschijnlijk niet nodig hebt - maar met meer mogelijkheden dan Starter.
Als je nog een half jaar geduld hebt zou W8 ook nog wel eens interessant kunnen worden.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn keus is win 7 home premium ik had eerst ook win 7 starter maar nu er win 7 home premium op zit is ie een stuk sneller ik raad het zeker aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een netbook raad ik Windows XP aan mits de drivers daarvoor aanwezig zijn. XP werkt op een netbook, waar vaak maar 1 GB geheugen inzit, veel en veel sneller dan de uitgeklede Windows 7 premium. De gewone Windows 7 is meestal te zwaar voor een netbook. Je hebt dan toch minstens 2 GB geheugen nodig en een dual core processor zoals de Atom 525