Hoe kan ik mijn laptop formatteren? Er zit geen CD-rom bij. Toshiba Satellite L755-17X.

Ik wil mijn laptop terug in fabrieksinstellingen krijgen maar gezien er geen CD-rom bij zat weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Er stonden vanuit de fabriek ook al behoorlijk wat programma's op dus ik wil niet zomaar een nieuwe Windowsinstallatie maar ik wil hem zoals hij was toen ik hem vorige maand aankocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

heb je een eerder een back-up gemaakt? zo ja, kun je hem herstellen naar de back-up, dit doe je via start > programma's > bureau-accesories > systeemwerkset > systeemherstel

als je dit niet hebt gedaan is het niet mogelijk terug te herstellen naar een eerder moment zonder een cd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was vergeten aan te geven om welke laptop he gaat
De meeste laptops hebben een herstelpartitie, waar je originele software op staat zoals ie uit de fabriek komt
Deze kun je herstellen (afhankelijk van merk) met de F11 of F12 toets in te houden tijdens de start en daarna voor fabrieksinstellingen te kiezen
Soms staat deze instelling ook gewoon onder je programma's
Er word bijna nooit meer een cd of dvd bij de laptop geleverd, in dat geval staat er zeker een herstelpartitie op je laptop

Good luck

Toegevoegd na 6 minuten:
Lees hier meer over herstel