Kan mijn Pc Windows 7 Ultimate aan?

Ik heb een Compaq Evo Pc met op dit moment Windows XP Professional 32 Bits. 2,4 Ghz Intel pentium 4, 512 MB Ram en een 64MB videokaart. Hardeschijf heeft 40 GB geheugen. Op internet lees ik dat 512 MB ram geen probleem is. Wel maak ik me zorgen om die 64 MB videokaart. Is het mogelijk om toch Windows 7 hier op te draaien? en loopt hij dan nog wel soepel? Ik heb al een Windows 7 testprogramma gedraaid en die gaf een aantal dingen aan zoals het werkgeheugen. Hopelijk kan iemand mij helpen!. Alvast bedankt !!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

heb je de windows advisor tool geprobeerd ?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik vraag me af of hij ultimate aankan maar premium en basic zo moeten kunnen
maar je hebt echt meer geheugen nodig lijkt me
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze tool heb ik al uitgeprobeerd. Het ziet er positief uit. De problemen die hij aangeeft is een aantal software die mogelijk niet draait (dat is niet zo een probleem). Hij geeft aan dat hij 16 GB vrije ruimte nodig heeft (met wat opruimen moet dit zeker te doen zijn), 512 MB ram.. hmm misschien een usb stick-je erin voor extra ram? (alhoewel dat denk ik niet echt een oplossing is..). En hij geeft aan geen ondersteuning te bieden voor ''Windows Aero''. Is dat erg belangrijk?. Ik heb gekeken voor extra Ram geheugen maarja een beetje kostbaar, z'n 46 euro voor 1gb ajj voor dit pc'tje.. laat maar. Maat in principe kan het te doen zijn?!. Op internet een paar reviews gelezen met 512mb en het blijkt toch redelijk te werken.

Andere antwoorden (2)

Voor Windows 7 Ultimate heb je minimaal 1 Gb RAM nodig, dus dat moet je upgraden. Bij 2 Gb begint Win7Ultimate eigenlijk pas te lopen. De grafische kaart is geen probleem: Win7 "snoept" van je hardeschijf geheugen voor video.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk eens op Marktplaats naar RAM-geheugen, je hebt DDR 2 nodig. Ga ongeveer uit van een tientje/1 Gb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, maar deze pc zal niet echt super lopen, het is allemaal tegen de laagste minimum grens aan
Persoonlijk denk ik dat W7 Ultimate iets teveel gevraagd is voor deze pc. Je zult nooit optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden (als het al wil werken). Alles in jou pc zit tegen de laagste minimumgrenzen aan. Met 1 of 2 Gb extra geheugen zou het misschien net gaan, maar als ik jou was zou ik voor een nieuwe pc kiezen/sparen of XP erop laten staan als dat nog steeds goed werkt. Als je heel Ultimate installeer zul je ook niet veel ruimte overhouden op je harde schijf.