Dat gaat je niet lukken, 16 bit is dermate oud dat het niet meer loopt met de nieuwe computers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten 't feit dat 't niet kan, waarom zou je 't willen? We zitten nu in een soort overgangsfase van 32bit naar 64bit. Een hoop nieuwe PC-componenten zijn 64bit. Volgens mij was zelfs Windows 95 al een 32bit-applicatie.

Maar, ik heb even gesnuffeld, en ik zag dat Windows 2.0 een 16-bit OS is.. veel plezier .. :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_2.0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha een 16-bit besturingssysteem voor GTA 4? Nee, je hebt voor GTA 4 minimaal Windows Xp nodig, 4GB Ram, een 2Core Procesor etc. Het laatste besturingsyssteem in 16-bit versie is Windows 3.1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VmWare/Vmbox
Link https://www.virtualbox.org/ Er is de mogelijkheid om virtuele hosts aan te maken - waarin je een 16 bit windows kunt installeren - zoals Windows 3.11 for Workgroups - Vmbox van oracle is zo-een software oplossing. Het is mogelijk een aparte partitie te maken die geformateerd is voor het installeren van ms-dos 6.22 waaronder je Windows 3.11 fwg kunt installeren.
Link http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproinstall/thread/7e52b1b9-0e72-40ff-958c-e688427bfa94 Je begint met het opzetten van de MS-DOS omgeving - geef die ruimte max 2GB - wil je meer voor DOS - maak een extra partitie met die extra ruimte - 2GB is veilig.
Nadat je die DOS-omgeving hebt kun je Windows 7 installeren en deze zal je DOS insluiten als optie voor opstarten. Heb je alles al in gebruik en geen ruimte vrij dan zijn er tools die ruimte voor je maken - die schuiven dan data op zodat er ruimte komt voor een nieuwe primaire partitie.
Dat vereist wel wat inzicht in hoe harde schijven worden ingedeeld. Negatief Advies:
Het heeft een negatief veiligheidsaspect - dwz- je kunt last krijgen van virussen die onder Windows 7 geen effect zouden hebben. Verder is de bestands integriteit verminderd omdat FAT partities minder beveiliging kennen dan NTFS VMbox heeft als voordeel dat je kunt experimenteren met de omgeving zonder verandering op je host.
Je kunt Vmbox ook gebruiken om je fysieke dualboot te bestuderen - zodat je de installatie stappen kunt toetsen. Veel succes
Powergen
12 jaar geleden
Whahah herauthon... MS-DOS en Windows 7 in elkaar? LOL
Dit zou alleen nog in een virtuele omgeving kunnen werken met programma's zoals vmware, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Ik denk niet dat een gemiddelde gebruiker dit er voor over heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een 16-bit omgeving heb je waarschijnlijk een ander besturingssysteem nodig dan je huidige windows. Windows 3.11 was 16-bit. Correct me if I am wrong, maar windows 95 was 32 bit en ik kan me niet meer herinneren of er nog 16-bit enabelers in zaten voor backwards competability.

Windows 3.11 kan je draaien in diverse virtualisatie oplossingen. VMware heeft gratis 'desktop virtualisatie'. Virtual Box is een van de vele andere 'gratis' mogelijkheden met een grafische interface. Google is je vriendje hier in..... Kijk ook eerst even of iemand anders al windows 3.11 aan de praat heeft gekregen.

Op deze manier maak je je windows niet 16-bit, maar draai je een virtuele computer met een 16-bit besturingssysteem op je 'echte' computer (de host).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je reacties gelezen en het blijkt te gaan om het soepel te laten draaien van GTA4. Dat gaat gewoon niet lukken met je huidige systeem. Een GT440 is een instap kaartje veel meer als iets van beeld op je scherm toveren moet je daar niet van verwachten. Enige oplossing zou dus zijn om er een betere videokaart in te zetten.

Als ik kijk naar de systeemeisen zie ik dat je een kaart dat er een kaart wordt aangeraden die rond de 1000 punten scoort in deze lijst.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Gekeken naar het huidige aanbod in kaarten.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html

Kom je dus minimaal uit bij een 6570. Maar ook dat is een vrij beroerd kaartje naar hedendaagse maatstaven. Ik zou minimaal voor een 6770 gaan als je een kaart wilt waarmee je een beetje leuk wilt kunnen gamen.

Mocht je nou echt een sterke game kaart erin willen zetten (150€ en duurder). Dan is het ook van belang dat je voeding dat aan kan. Wat wel en niet samen gaat met jou voeding kan ik je alleen vertellen als je vertelt wat er allemaal op de stikker staat die normaalgesproken op de zijkant vd voeding zit (zal de kast dus voor open moeten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk op www.microsoft.com en klik op windows en download 16 bit besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Die staat er niet tussen...
om 16 bits te laten draaien op je pc hoef je niet zo nodig een nieuwe Windows te installeren. je kan in Windows dit makkelijk zelf instellen.
1. bij win7 ga je naar bureaublad en rechts klik je en klik je op schermresolutie. heb je geen win7 dan staat het welk ergens bij het configuratiescherm.
2 je ziet een venster waar je het aantal pixels kan verander. klik rechts op geavanceerde instellingen.
3.open het tabblad beeldscherm onder aan het tabblad kun je als ik het goed heb kiezen tussen 32 bits en 16 bits(misschien ook meer).

ik weet niet of dit was wat je bedoelde maar ik hoop dat het lukt.

Toegevoegd na 4 minuten:
lukt dit trouwens niet dan zou je bijv een nieuwe partitie op je schijf kunnen maken en daar een andere windows op zetten die draait op 16 bits. zo kan je ook je andere systeem gewoon gebruiken. tijdens het opstarten wordt dan gevraagd welk besturingssysteem je wil opstarten. je zou op intenet kunnen zoeken(of hiet vragen hoe je een dualboot maakt) anders kan ik het wel uitleggen.