hoe moet ik minecraft installeren op linux lubuntu?

ik heb pas linux gedownload maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik programma's erop moet installeren ,zoals minecraft bijvoorbeeld, het bestand zit in een .jar bestand.
kan iemand me in misschien in uitleggen hoe dat werkt.
(ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is ,maar daar snapte ik niks van en dit is een ander besturingssysteem)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ga naar de volgende website voor uitleg:
http://www.wikihow.com/Play-Minecraft-in-Ubuntu

Daarnaast kun je naar mijn weten bijna alle software heel gemakkelijk downloaden via het Ubuntu Center (zoiets dergelijks heet het). Dit is te vergelijken met de Market van Android of de Appstore van Apple.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (1)

Zodra je Java hebt geinstalleerd kan je naar de webpagina gaan en klikken op "In browser", dan kan je het vanaf de website spelen.

Je kan ook op YouTube opzoeken hoe je het kan doen.
Zoek op:
How to play Minecraft on Ubuntu

en zoek er een met veel views.

Succes!