Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om Windows te booten vanaf een externe harde schijf?

Ik heb een computer hier liggen waarvan de interne harde schijf kapot is. Nu heb ik hier nog een externe USB harde schijf liggen, en ik vraag me af of ik hierop Windows kan installeren, en dan met deze externe schijf de computer laten booten.

De BIOS support overigens "boot from USB".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hier vindt je uitleg: http://www.pc-active.nl/special-windows-7/206922-handson-windows-7-installeren-vanaf-een-usb-stick.html
Ik hoop dat je er iets aan hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Maisjul,
Bedankt voor je reactie. Echter denk ik dat je mijn vraag verkeerd begrepen hebt, want op de link geeft een uitleg hoe ik Windows installeer VANAF mijn USB-schijf. Ik wil echter weten of het mogelijk is om de OS op mijn USB harde schijf te installeren. Gr
je geeft het antwoord zelf al.

De BIOS support overigens "boot from USB".

in de bios de bootvolgorde even veranderen.

bij "first boot from device" vul je usb in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk... win7 hoort die externe harde schijf te lezen (na installatie) maar vergeet niet dat een usb (2.0) verbinding echt veel trager gaat dan dat je interne harde schijf gaat hoor....

misschien een betere oplossing: je externe usb harde schijf uit de behuizing halen en die inbouwen in je pc als interne harde schijf.

Dat die externe harde schijf een usb aansluiting heeft is puur de behuizing. die verbinding daar binnen is of:
- SATA
of
- IDE ( ouder systeem)

ik zou gewoon ff die externe schijf open draaien, en kijken of die van binnen aangesloten is met dezelfde soort stekkers (verschil SATA en IDE zie je meteen). wie weet heb je een mazzeltje en zet je gewoon die externe in de pc als interne.... dan is je probleem opgelost ;)

Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
ik tiepte te snel, het moet zijn:

.......... en kijken of die van binnen aangesloten is met dezelfde soort stekkers als die in je pc zitten. IDE is een langwerpige stekker, Sata meestal kleine rode draad/stekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sata kan je herkennen door de 'L' vorm ingang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt Jim, dank je! :)
het kan, maar is zou zeker geen compleet windows systeem op een externe zetten of in elk geval geen geactiveerde versie
hooguit een boot systeem
probeer eens een linux live cd ubuntu ???

is je interne zodanig defect dat ie weg ksn of is het simpel een missing boot ?
met bijvoorbeeld hirens boot cd kan je vaak nog eens je harde schijf aan een diagnose tool van de fabrikant blootstellen wellicht heb je nog garantie
hirens boot cd beschikt over diagnose tools van verschillende fabrikanten

succes
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding