Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een oud toetsenbord op mijn pc aangesloten en ineens is mijn pc veel sneller! Hoe kan dat?

Mijn computer is niet de snelste. Ik wilde een oud toetsenbord verkopen en wilde testen of hij het nog deed. Ik sloot hem aan. Ik klikte internet aan en hij startte gelijk op?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
niet verkopen, dan maar

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Apart dat een PC sneller wordt met een ander toetsenbord. Normaal gesproken zal dat nooit veel uitmaken. Het lijkt mij er daarom op dat er dan iets niet in de haak (defect) is met dat nieuwere toetsenbord.

Alléén een ‘internet’-test is trouwens niet voldoende voor een snelheidstest: hij kan de pagina's uit de cache gehaald hebben. Probeer eens superpi of fractalextreme: http://www.cygnus-software.com.
Met dat soort progjes test je je CPU. Als je daar geen verschil mee ziet, ligt het waarschijnlijk aan een trager werkende harddisk door dat nieuwere toetsenbord. (Maar hoe exact, zou ik niet weten.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien toeval?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, want ik heb em een paar keer omgewisseld en steeds was hij met het oude toetsenbord veel sneller
walter
12 jaar geleden
Dan heb je kans dat je nieuwere toetsenbord andere stuurprogramma's in zn geheugen laadt (bv om extra knoppen op je toetsenbord zoals volumeregeling, bediening mediaspeler enz te kunnen bedienen). De oude heeft die niet dus die heeft een veel eenvoudiger stuurprogramma.
Oude toetsenborden hebben een ps/2 aansluiting en nieuwe een usb.
Dat zal natuurlijk de reden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de commando,s die je via het toetsenbord geeft sneller gaan. Zeker als je normaal gesproken een draadloos toetsenbord gebruikt. Hoe ouderwets ook, een draadje is altijd beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding