systeem tydelijk veranderen naar win.95?

ik heb hier een oude cd en als ik die in mijn computer windows 7 stop en hem dan probeer te starten dan krijg ik
te horen dat de versie van de cd niet verenigbaar is met deze versie van windows. weet iemand hoe ik dit programma gewoon kan instaleren?

ps. ik ben niet zo handig met computers dus al die moeilijke taal snap ik niets van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan dit proberen:
Doe de cd in je computer.

Ga naar start en dan computer.

Dan zie je waarschijnlijk een cd staan, daar klik je met je rechtermuisknop op en klik dan op verkennen of map openen of iets wat daar op lijkt.

Dan zie je waarschijnlijk een bestandje dat run.exe of start.exe of iets anders wat eindigt met .exe.
Daar klik je met je rechtermuisknop op en dan klik je onderaan op eigenschappen.

Dan komt er een schermpje waar je bovenaan op compatibiliteit moet klikken.

Dan moet je "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:" aanvinken.

Dat klik je op het balkje eronder en klik je op windows 95. Dan klik je op ok.

En dan dubbelklik je op het .exe bestand en dan moet je kijken of het werkt. (misschien komt er nog een schermpje tevoorschijn waarbij om rechter worden gevraagd, daar moet je op ja klikken.)