Laptop op zwart, wat nu?

Wie o wie kan mij helpen mijn laptop is deze avond opeens uitgevallen. Hij startte zich vanzelf weer op waarna het scherm verscheen zoals op de afbeelding.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik hem weer aan de praat, ben radeloos en zit met me handen in het haar.

Iemand die weet wat er aan de hand is? De laptop draait op windows 7 en is een packard bell.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Keep it Simple en neem jouw laptop morgen mee naar de winkel. Zij weten onmiddellijk wat er aan de hand is. Ik heb dat 2 jaar geleden ook gehad en ik had dezelfde dag mijn laptop terug. De kosten waren te verwaarlozen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als hij echt opeens uitviel zijn er 2 dingen die het kunnen zijn. Harde schijf kabel los/kapot of de harde schijf zelf kapot. Allebei hardware matig. Dus je moet sowieso naar een winkel.

PS: Als je een beetje handig bent met computers kun je om het zeker te weten een live cd van ubuntu downloaden en kijken of die een hardeschijf vind, en proberen te instaleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laptop probeert op te starten via netwerk
Het zou kunnen je harde schijf zijn die het loodje heeft gelegd. Zeker als je laptop plots uitvalt en dan de schijf niet meer vindt.

Kun je eens in je bios kijken voor mij, dan kunnen we misschien daar een oplossing vinden?

Dit doe je door je laptop op te starten waarna je zal zien staan "press to enter setup", waarschijnlijk F2 of Del

Wanneer je in de bios bent zou je eens moeten gaan zoeken naar een tabblad "boot device" of iets dergelijks
Daar zou uw harde schijf moeten instaan.
Het is van elk merk moederbord anders dus ik kan het u ook niet precies zeggen.

Je moet geen schrik hebben van de bios, als je denkt dat je per ongeluk iets veranderd hebt ga gewoon naar
"exit and discard changes"

Als je het niet vindt, post anders een screen van uw bios dan kan ik even verder kijken waar het zou moeten staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
De reden waarom is dat, als je uw harde schijf nergens ziet staan in de bios dan is de kans groot dat hij eraan is, uw harde schijf

Daarna kunnen we nog iets doen, namelijk als je handig bent met computers, uw harde schijf eens uithalen en in een andere pc steken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat hij niet reageert meer op f2, op welke toets ik ook druk geen een reageert, bij het indrukken hoor ik ook een hele nare schelle pieptoon Verder de schijf loskoppelen en op een andere pc aansluiten zou totaal niet weten hoe dat moet.
Als ik de foto bekijk zie ik staan "No bootable device" wat vaak betekend dat de hdd een defect heeft, wat je kunt proberen is een windows cd/dvd in de drive leggen om te testen of de hdd herkend wordt, als dat ook niet zou lukken de hdd eruit halen en middels een sata/ide adapter deze aan een pc koppelen om te kijken of je dan wel de hdd kunt benaderen, laatst hetzelfde gehad met de laptop van mijn dochter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk iets mis in je bios die kan namelijk zomaar ineens overschakelen op andere frequenties ( heel zeldzaam) maar het kan, of je videokaart is niet in orde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de fout staat onderin he: no bootable devices, niets om van op te starten. duidelijk niks mis met de videokaart of de bios.
Je eerste probleem is, het is een Packard Bell hahaha sorry. Maar nee hoor, even serieus... je hebt een defect harde schijfje. Breng het naar een specialist/maker en voor ongeveer €50 - €80 zetten ze een nieuwe harde schijf erin voor jou. (afhankelijk van capaciteit en type) Er kan ook waarschijnlijk extra kosten komen als ze ook nog Windows en drivers moeten installeren, maar dat kun je altijd met hun bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de harde schijf kapot is, zoals menigeen suggereert kan kloppen. Maar check voor de zekerheid eerst of er geen (non-bootable ) CD zit in de CD/DVD-lade