Hoezo een andere schijf-inhouds-opgave (partitie C:) onder Virtual PC?

Omdat bepaalde programma's niet meer draaien onder Windows 7 (ook niet in compatibility-mode), gebruik ik Windows Virtual PC. Werkt op zich goed, maar ik zie verschillen tussen de inhoudsopgave van de C:-partitie wanneer ik deze bekijk vanuit Windows 7 en vanuit Windows XP (in Virtual PC-mode).
Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De C van Windows 7 moet je vergelijken met C on Franswele. De C van Windows XP is virtueel.

Het beste antwoord

Je moet de virtuele pc zien als een compleet los staande pc, voorheen had je dus ook een fysieke kast naast je huidige pc nodig om beide windows tegelijk te draaien.
Nu is de situatie het zelfde echter alleen in software vorm en we noemen het dat ook niet een fysieke pc maar een virtuele. Dus je moet de virtuele pc gewoon zien alsof het een 2e fysieke pc is. Dat geld b.v. ook voor het delen van bestanden tussen de windows 7 en de virtuele xp pc, dat doe je nu door een netwerk verbinding met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze beide PC´s staan in zoverre NIET los van elkaar, dat wanneer ik een applicatie installeer onder Windows 7, dan zie ik die ook op de Virtual PC!!
Niettemin, ik zal je suggestie eens uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, maar dan is er denk ik geen sprake van een virtuele pc, maar van het draaien van software in xp compatible modes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vergis me. Weliswaar heb ik de bedoelde applicatie gister geinstalleerd onder Windows 7 en is die ook zichtbaar onder Windows XP (in virtual PC), maar ik heb deze al een tijd eerder apart geinstalleerd onder Windows XP (in virtual PC). Was ik inmiddels vergeten, maar ik kan het aan de datum zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oftewel een plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct antwoord. Weet je misschien ook hoe ik simpel data uitwissel. Met een netwerkverbinding zeg je, maar hoe?