Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik (gratis) een legale Windows Vista Home Premium CD krijgen?

Ik heb een laptop met Windows Vista Home Premium. Ik wil graag Vista opnieuw installeren maar dan heb ik die CD nodig. Ik heb de product code (onderaan de laptop) maar de CD niet.

Waar kan ik deze het beste krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
695

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De productcode die je hebt is waarschijnlijk van een OEM versie. Dit betekent dat je ook een DVD van een OEM versie zal moeten hebben, anders gaat het niet werken. 1 Mogelijkheid is om te bellen met productondersteuning van Microsoft, de andere mogelijkheid is dat de installatie dvd verstopt zit op je laptop als apart partitie. Daarmee kan je dan de installatie terugzetten naar de oorspronkelijke installatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, sinds vista is dat veelal het geval. als je het merk en type van je laptop noemt kunnen we zo vertellen hoe je bij die recovery partitie komt.

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik weet mag je die gewoon van iemand lenen, of je downloadt 'm op het internet (gecontroleerde versie, beste een ISO check uitvoeren om te checken dat er niets mis is). Zolang jij over een productcode beschikt is het legaal. Je kunt ook de klantenservice van je fabrikant opbellen en vragen of die je recovery discs sturen (daar worden soms wel administratiekosten voor gerekend).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding