Is ghosten slecht voor een SSD hardeschijf?

Is het verstandig een ghost bestand terug te zetten op een SSD schijf? Ik zou niet weten waarom niet, maar kan het beter even vragen..

Alvast bedankt :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Echt kwaad kan het niet, maar als je de mogelijkheid hebt kan je veel beter even een clean install doen. Je schijnt toch tegen een aantal problemen op te kunnen lopen. Er zijn mensen die na ghosten toch een verse installatie hebben gedaan en daarna geen probleempjes meer hadden.

Hier wat meer er over:

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2022304
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. (ook voor de bron) Nu weet ik zeker dat ik de PC maar niet ga ghosten. Vriendelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en de link.

Andere antwoorden (2)

Het lijkt mi dat die beschadigd kan raken. Doordat ssd op de schijft gaat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou niet moeten uitmaken of je de ghost op een ssd of een hdd zet, het is belangrijker om een goede ghost van het systeem te hebben, dus zonder bugs. Ik kom vaak problemen tegen met ghosts die gemaakt zijn met bugs waardoor je alsnog een clean install moet doen.