Windows back-up verwijderen van externe schijf. Hoe doe ik dat?

Heb op externe 2TB schijf eens een Windows back-up gemaakt van de gehele computer. Nadat op een nieuw ingebouwde ssd schijf nogmaals windows 7 werd geïnstalleerd tbv videobewerking, werd via North Ghost back-up geschreven naar genoemde externe schijf die wekelijks wordt geactualiseerd. Verbaasd over de info via de eigenschappen dat er al zoveel van de externe schijf gebruikt zou zijn volgens de verkenner, heb ik met TreeSizeFree gezien dat er ruim 600GB wordt vermeld onder System Volume Information. Ik neem aan dat dit de eerder genoemde totale Windows back-up is. Die wil ik verwijderen maar daar is geen kijk op want de toegang wordt geweigerd. Ik heb dat ook met een enkele Windows update. Hoe los ik dit op? De reden van de back-up van de gehele computer destijds wordt voor mij nu opgevangen door de back-ups van Norton terwijl afzonderlijke bestanden naar een andere externe schijf worden veilig gesteld. Kijk weer met belangstelling uit naar de reactie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Formateren lijkt mij de beste optie. In windows verkenner -> rechter muisknop -> formateren... -> quick format

let wel op: hiermee is al de info van die schijf verloren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Formateren is een optie, maar als er meer bestanden op deze schijf staan is de volgende optie een mogelijkheid.
Start de PC geheel opnieuw op, open Windows Verkenner en ga naar het mapje van de Backup, sta er met je muis op en klik met je rechter muisknop en kies de optie verwijderen. Volg de instructies en je bent ook van dit bestand af, zal even duren want de backup is erg groot.

Je kan de backup ook uitzetten in je Windows, heb ikzelf ook gedaan, steeds die vreemde backup kost mij ruim 200 GB.

Succes !!